کد خبر: 550606
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۷ ۲۰:۲۴:۳۰
| |

آمادگی ایران برای استفاده از ارزهای ملی در مبادلات تجاری با اند‌ونزی

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه آمادگی ایران را برای استفاده از ارزهای ملی در مبادلات تجاری با اندونزی و به کارگیری مکانیسم تهاتر برای گسترش روابط تجاری بین دو کشور اعلام کرد.

آمادگی ایران برای استفاده از ارزهای ملی در مبادلات تجاری با اند‌ونزی
کد خبر: 550606
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۷ ۲۰:۲۴:۳۰

«رحمت گوبل» نایب رئیس مجلس نمایندگان مردم اندونزی امروز (شنبه) با مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.

​به گزارش فارس، رحمت گوبل نایب رئیس مجلس نمایندگان مردم اندونزی در امور صنعت و توسعه در دیدار با معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، هدف از سفرش به تهران را پیگیری توافقات و تفاهمات بین مقامات‌ دو کشور بیان و بر ارتقای روابط بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اندونزی بعنوان دو کشور  مهم در دو نقطه استراتژیک تاکید کرد. 

نایب رئیس مجلس نمایندگان مردم اندونزی همچنین با اشاره به توانمندیهای علمی و فناوری و منابع ایران، آمادگی پارلمان اندونزی را برای توسعه همکاری با ایران بخصوص در زمینه های اقتصادی و تجاری اعلام کرد.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه نیز ضمن اشاره به روابط دوستانه دو کشور ایران و اندونزی به تشریح ظرفیت‌ها و توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه نانو فناوری، بایوتکنولوژی، ترانزیت، شبکه ریلی و منابع معدنی و انرژی پرداخت و خواهان تمرکز بر ارتقای روابط در این حوزه ها شد. 

صفری در ادامه با تاکید بر امکان افزایش حجم روابط تجاری بین دو کشور و معرفی بندر چابهار بعنوان یک نقطه ترانزیتی مهم و امن برای کالاهای صادراتی اندونزی و امکان صدور آن به کشورهای منطقه از جمله آسیای میانه و قفقاز، آمادگی کشورمان برای استفاده از ارزهای ملی در مبادلات تجاری و به کارگیری مکانیسم تهاتر را برای گسترش هر چه بیشتر روابط تجاری بین دو کشور اعلام کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها