تمایل چشمگیر انگلیسی‌ها به مهاجرت به دلیل افزایش مالیات و تورم

وکلا و مشاوران مالی معتقدند افزایش مالیات و قیمت‌ها از جمله قیمت انرژی در بریتانیا، باعث رشد 1000 درصدی تمایل مردم این کشور به مهاجرت شده است.

تمایل چشمگیر انگلیسی‌ها به مهاجرت به دلیل افزایش مالیات و تورم
کد خبر: 550592
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۷ ۱۹:۵۰:۵۷

به گفته کارشناسانی که به بررسی درخواست‌ها برای مهاجرت می‌پردازند، افزایش چشمگیر هزینه‌های زندگی، بسیاری از بریتانیایی‌ها را به فکر ترک این کشور انداخته است. جستجوهای گوگل برای مهاجرت به خارج از انگلیس در ماه آوریل ۱۰۰۰ درصد افزایش یافت و ایالات متحده، کانادا و استرالیا سه مقصد اصلی مورد نظر بودند.

​به گزارش فارس، روزنامه انگلیسی «تلگراف» برای اولین بار روز جمعه این روند نگران‌کننده را گزارش کرد و تمایل به مهاجرت از انگلیس را به فشار هزینه‌های زندگی با توجه به افزایش شدید بهای انرژی و رشد تورم نسبت داد. این رسانه، ترکیبی از افزایش مالیات و تورم را که رسماً در ماه مارس به هفت درصد رسید، مقصر دانست. بانک مرکزی انگلیس هشدار داده که ممکن است تورم در این کشور امسال به ۱۰ درصد برسد.

«جیسون پورتر» از Blevins Franks شرکتی که به مهاجران بریتانیایی در سراسر اروپا مشاوره مالی ارائه می‌کند، در این خصوص گفت: مردم برای همه چیز بسیار بیشتر هزینه می‌کنند و این اوج خبر بد است. این باعث می‌شود مردم به فکر نیاز به شروعی جدید باشند و می‌دانند که زندگی بسیار ارزان‌تری در خارج از کشور خواهند داشت.

تحقیقات وکلای مهاجرت لندن در شرکت Reiss Edwards هم افزایش هزار برابری جستجوها را برای چگونگی مهاجرت به خارج از انگلیس نشان داده است. این شرکت گفت که پرس و جوها در مورد روادید استرالیا به تنهایی ۶۷۰ درصد افزایش یافته است.

«عمار علی» از کارشناسان این شرکت به روزنامه انگلیسی دیلی میل گفت: مردم بریتانیا از زمان شیوع همه‌گیری (کرونا) با افزایش تدریجی هزینه‌های زندگی مواجه شده‌اند که در چند ماه گذشته به شدت افزایش یافته است. 

پیش‌تر، دفتر آمار ملی انگلیس (ONS) اعلام کرد نرخ تورم سالانه این کشور در ماه مارس به ۷ درصد افزایش یافت که بالاترین رقم از سال ۱۹۹۲ به شمار می‌رود. این آمار نشان داد که بیشترین سهم در این روند افزایشی را قیمت سوخت و قبوض انرژی به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش راشاتودی، به دنبال افزایش قیمت انرژی، ناظر تعیین کننده قیمت انرژی در انگلیس از ابتدای ماه آوریل، سقف قیمت انرژی خانوارها را تا ۵۴ درصد افزایش داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها