کد خبر: 550586
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۷ ۱۹:۲۹:۳۴
| |

کشته شدن 10 سرباز و افسر مصری در شرق کانال سوئز

سخنگوی نیروهای مسلح مصر خبر داد که یک گروه تروریستی به شرق کانال سوئز حمله کردند و در پی آن، 10 نیروی ارتش این کشور کشته شدند.

کشته شدن 10 سرباز و افسر مصری در شرق کانال سوئز
کد خبر: 550586
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۷ ۱۹:۲۹:۳۴

نیروهای ارتش مصر بعد از ظهر امروز شنبه خبر دادند که موفق شده‌اند یک «حمله تروریستی» را در شرق کانال سوئز دفع کند.

به گزارش فارس، شبکه خبری روسیا الیوم به نقل از سخنگوی نیروهای مسلح مصر گزارش داد که یک گروه از عناصر تکفیری به یکی از ایستگاههای پمپاژ آب در شرق کانال سوئز حمله کردند.

وی با بیان اینکه در پی این حمله، نیروهای ارتش مصر و افراد حاضر در این ایستگاه با تروریستها درگیر شدند، خبر داد که در پی این درگیری، یک افسر و ۱۰ سرباز کشته و پنج نفر دیگر نیز زخمی شدند.

این فرمانده مصری با تأکید بر اینکه تعقیب تروریستها ادامه دارد و در یکی از مناطق دورافتاده در سیناء محاصره شده‌اند، گفت که نیروهای مسلح مصر به تلاش برای نابودی تروریسم و ریشه‌کن کردن آن ادامه می‌دهند.

افزایش تنش در صحرای سیناء پس از دوره‌ای آرامش نسبی در این منطقه رخ می‌دهد و مدتی بود که منطقه شاهد بمباران و عملیات نظامی نبود.

با وجود اینکه حملات متعدد هوایی و زمینی ارتش مصر در سال‌های گذشته از میزان قدرت گروهک «ولایت سیناء» کاسته است، اما حملات تروریستی علیه نیروهای ارتش مصر کماکان ادامه دارد.

به علت بافت جمعیتی منطقه و عشیره‌ای بودن آن و همچنین شرایط جغرافیایی و پستی و بلندی‌های شبه جزیره سیناء، تروریست‌ها از سال ۲۰۱۱ به  این سو در این منطقه فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و پس از پیدایش داعش، با این گروه بیعت کرده و نام «ولایت سیناء» را برای خود برگزیدند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها