کد خبر: 550412
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۶ ۱۹:۵۸:۵۴
| |

ستاد مشترک ارتش اوکراین:

جلوی پیشروی روسیه گرفته نشود در مرزهای اوکراین متوقف نمی‌مانند

نخست وزیر اوکراین روز جمعه هشدار داد در صورتی که جلوی پیشروی نیروهای روسیه گرفته نشود، آنها در مرزهای اوکراین متوقف نخواهند ماند.

جلوی پیشروی روسیه گرفته نشود در مرزهای اوکراین متوقف نمی‌مانند
کد خبر: 550412
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۶ ۱۹:۵۸:۵۴

ستاد مشترک ارتش اوکراین روز جمعه اعلام کرد که روسیه فعالیت‌های نظامی خود را به طور اصلی به سوی دونتسک و سلوبوزانسکی متمرکز کرده است.

به گزارش فارس، ستاد مشترک ارتش اوکراین اضافه کرد که نیروهای روس همچنان به حملات خود برای سیطره بر لوهانسک و دونتسک و مسیر ارتباطی به شبه جزیره کریمه ادامه می‌دهند.

از سوی دیگر مشاور رئیس جمهور اوکراین روز جمعه گفت که این کشور طی عملیاتی تاریخی در حال جدا شدن فرهنگی از روسیه و حرکت به سوی مسیری است که اوکراین کشوری اروپایی توصیف شود.

همچنین نخست وزیر اوکراین هشدار داد در صورتی که ارتش اوکراین جلوی پیشروی نیروهای روسیه را نگیرند، آنها در مرزهای اوکراین متوقف نخواهند شد.

این در حالی است که «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه امروز (جمعه) هشدار داد لهستان، تمامیت ارضی اوکراین را تهدید می‌کند.

پسکوف طی نشست خبری روزانه در کرملین، گفت: «لفاظی‌های خصمانه‌ای از سوی لهستان شنیده می‌شود که می‌تواند منبع تهدید باشد. این لفاظی‌ها، تمامیت ارضی اوکراین را تهدید می‌کند».

وی درباره دست داشتن انگلیس در وقایع شهر «بوچا» اظهار داشت: «اطلاعات مربوط به طرف‌هایی که در این وقایع دست داشتند در زمان لازم ارائه می‌شود».

به نوشته اسپوتنیک، این دیپلمات روس درباره اظهارات «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس مبنی بر طولانی شدن عملیات ویژه روسیه در اوکراین نیز گفت: «همه چیز طبق برنامه تعیین شده پیش می‌رود».

پسکوف در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره برخورد موشک به یک کشتی نظامی روس نیز تصریح کرد: «کرملین اطلاعی از گزارش‌های ادعایی مبنی بر حمله به کشتی نظامی روسیه در دریای سیاه ندارد».

پیش از این نیز «والنتینا ماتوینکو» رئیس شورای فدراسیون روسیه (مجلس سنا) با بیان اینکه هیچ کشوری نمی‌تواند مسکو را غافلگیر کند، هشدار داد تمایلات ستیزه‌جویانه علیه خود را بی‌جواب نمی‌گذارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها