ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین:

بر حل مسئله اوکراین از طریق دیپلماتیک تأکید داریم

سخنگوی وزارت خارجه چین بر حل مسئله اوکراین از طریق دیپلماتیک تأکید کرد.

بر حل مسئله اوکراین از طریق دیپلماتیک تأکید داریم
کد خبر: 550266
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۵ ۱۴:۲۴:۵۰

ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (پنجشنبه) گفت پکن امیدوار است که درگیری در اوکراین هر چه زودتر پایان یابد و از همه طرف‌های ذی‌ربط می‌خواهد که آن را از طریق دیپلماتیک حل کنند.

به گزارش فارس و به نوشته خبرگزاری روسی «تاس»، وی در نشست خبری گفت: چین به ایفای نقش سازنده در مسئله اوکراین ادامه خواهد داد. ما امیدواریم که این درگیری هر چه زودتر پایان یابد. همچنین امیدواریم که همه طرف‌های ذیربط از افزودن سوخت به آتش مسئله اوکراین دست بردارند و طرف‌های مربوطه را تشویق کنند تا پای میز مذاکره بنشینند و مشکل را از طریق دیپلماتیک حل کنند.

این دیپلمات چینی تاکید کرد موضع چین در مورد مسئله اوکراین ثابت و روشن است و طرف چینی بارها آن را اعلام کرده است.

پیش‌تر، سفارت چین در واشنگتن، ادعاهای آمریکا درباره نقش چین در درگیری‌های جاری در اوکراین را رد کرد. سخنگوی این سفارتخانه در جمع خبرنگاران تأکید کرد: مواضع چین در قبال مسئله اوکراین، بی‌طرفانه، عینی و غیر قابل سرزنش است.

این دیپلمات چینی گفت: هنگامی که بحث نشر اطلاعات نادرست مطرح می‌شود، طرف آمریکایی باید به‌طور جدی نگاهی به خود اندازد. آمریکا در طول سال‌های گذشته، جنگ‌هایی را در عراق، سوریه و افغانستان به راه انداخته و بیش از ۳۳۵ هزار نفر را به کشتن داده است. این‌ها نشر اطلاعات نادرست نیست.

از زمان شروع درگیری‌ها در اوکراین، دولت آمریکا ضمن ارسال صدها میلیون دلار تسلیحات به این کشور و ممانعت از حل دیپلماتیک منازعات مسکو و کی‌یف، اتهامات متعددی را علیه روسیه و چین مطرح کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها