کد خبر: 549935
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۳ ۱۰:۳۷:۴۱
| |

شیوع هپاتیت با منشاء ناشناخته در کودکان؛ ۳ کودک در اندونزی جان باختند

​وزارت بهداشت اندونزی روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد که سه کودک در این کشور در ماه آوریل بر اثر ابتلا به هپاتیت حاد، جان خود را از دست داده‌اند.

شیوع هپاتیت با منشاء ناشناخته در کودکان؛ ۳ کودک در اندونزی جان باختند
کد خبر: 549935
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۳ ۱۰:۳۷:۴۱

این خبر پس از تایید خبر فوت یک کودک دیگر از سوی مقامات بهداشتی اروپا در هفته گذشته منتشر شد و تعداد قربانیان این بیماری تاکنون به دست‌کم چهار مورد رسیده است.

به گزارش ایسنا، وزارت بهداشت اندونزی در بیانیه‌ای اعلام کرد کودکانی که در بیمارستان جاکارتا بستری شده بودند، علائمی از جمله تهوع، تب، استفراغ، زردی، اسهال، تشنج و از دست دادن هوشیاری را از خود نشان دادند.

از سوی دیگر سنگاپور نخستین مورد ابتلا به هپاتیت حاد را در اول ماه مه (۱۱ اردیبهشت) تایید کرد. یک نوزاد ۱۰ ماهه در این کشور به این بیماری مبتلا شده است. پیش از این وزارت بهداشت ژاپن نیز گفته بود که یک مورد احتمالی ابتلا را در ۲۶ آوریل شناسایی کرده است.

هپاتیت حاد یا التهاب کبد در کودکان خردسال نادر است. به گفته سازمان جهانی بهداشت، شیوع کنونی منجر به حداقل ۱۷ پیوند کبد در بیماران زیر ۱۶ سال شده است.

دکتر "آندریا آمون"، مدیر مرکز اروپایی پیشگیری و کنترل بیماری در ۲۶ آوریل گفت که اکنون ۲۰۰ مورد ابتلا به هپاتیت حاد با منشاء ناشناخته وجود دارد که کودکان در سراسر جهان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

در این میان بریتانیا با ۱۱۱ مورد ابتلا، کشوری است که تاکنون بیشترین آسیب را از این بیماری دیده است. مرکز اروپایی پیشگیری و کنترل بیماری نیز اعلام کرده است که حدود ۵۵ مورد «احتمالی یا تایید شده» در اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا شناسایی شده است. موارد دیگری از ابتلا نیز در ایالات متحده گزارش شده است.

بنابر گزارش یورونیوز، تحقیقات در همه کشورهایی که موارد ابتلا را گزارش کرده‌اند ادامه دارد اما در حال حاضر علت دقیق این هپاتیت همچنان ناشناخته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها