سقوط آمریکا از جایگاه بزرگترین صادرکننده LNG جهان

​آمریکا که برای مدت کوتاهی عنوان بزرگترین صادرکننده LNG جهان را از قطر و استرالیا ربوده بود، در آوریل این عنوان را مجددا به قطر واگذار کرد.

سقوط آمریکا از جایگاه بزرگترین صادرکننده LNG جهان
کد خبر: 549930
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۳ ۱۰:۱۱:۱۵

آمار بلومبرگ نشان می دهد قطر در آوریل ۷.۵ میلیون تن LNG صادر کرده است.

به گزارش ایسنا، تولید LNG آمریکا در آوریل به دلیل پایان فصل زمستان و تقاضای کمتر برای سوخت گرمایشی، کاهش پیدا کرد. با این حال با وعده کمک به اتحادیه اروپا برای جایگزینی گاز روسیه و راه اندازی شدن پایانه صادراتی جدید آمریکایی در آینده نزدیک، آمریکا ممکن است پیش از پایان امسال این عنوان را پس بگیرد.

صادرات LNG آمریکا در مارس ۱۶ درصد رشد کرد. افزایش تقاضا برای LNG آمریکا، اکنون باعث بازبینی بالاتر پیش بینی‌ها شده است و دولت بایدن مجوزهای صادراتی جدید را برای پروژه‌های تحت توسعه تصویب کرده است.

دولت بایدن هفته گذشته با صادرات بیشتر LNG از سوی دو کارخانه آمریکایی تحت توسعه موافقت کرد. این اقدام همزمان با قطع عرضه گاز روسیه برای کشورهای بلغارستان و لهستان که حاضر نشدند پول گاز را به روبل پرداخت کنند، صورت گرفت.

یکی از این کارخانه‌ها، گلدن پاس LNG در تگزاس است که متعلق به اکسون و قطر پترولیوم است و انتظار می رود در سال ۲۰۲۵ راه اندازی شود. دومی، کارخانه مگنولیا LNG در لوییزیانا است که متعلق به گروه گلن‌فیم بوده و انتظار می رود در سال ۲۰۲۷ راه اندازی شود.

عامل دیگری که به افزایش صادرات LNG آمریکا در ماه‌های آینده منجر خواهد شد، آغاز تولید پایانه صادراتی کاکاسیو پاس در لوییزیانا در ۲۹ آوریل است. این پایانه، هفتمین پایانه صادراتی است که از سال ۲۰۱۶ تولیدش را در آمریکا شروع می کند و طبق آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا، می تواند حدود ۳.۱ میلیارد فوت مکعب درروز را تبدیل کند و دو اسکله دارد که می تواند حداکثر ۱۸۵ هزار متر مکعب را بارگیری کنند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، کاکاسیو نخستین محموله LNG خود را در اول مارس ارسال کرد و تحویل گاز طبیعی به این پایانه از ابتدای سال میلادی جاری، به طور مستمر افزایش پیدا کرده است. سه بلوک در این کارخانه در انتظار تصویب شدن تا پایان سال هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها