کد خبر: 549915
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۳ ۰۸:۴۸:۵۶
| |

تعهد رئیس شورای حاکمیتی سودان برای انتقال قدرت

​رئیس شورای حاکمیتی سودان متعهد شد که قدرت را از طریق انتخابات یا توافق ملی تحویل دهد.

تعهد رئیس شورای حاکمیتی سودان برای انتقال قدرت
کد خبر: 549915
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۳ ۰۸:۴۸:۵۶

عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی سودان در سخنرانی به مناسبت عید فطر گفت: از زمان انقلاب دسامبر ۲۰۱۹ ما برای برآورده کردن آرمان‌های شهروندان سودانی برای رسیدن به آزادی، صلح و عدالت تلاش می‌کنیم اما موانعی بر سر راه ما ایجاد شد. منافع حزبی و شخصی بر منافع ملی ترجیح داده شد و نوعی کشمکش و اختلافات به وجود آمد که تأثیر منفی بر اوضاع سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور گذاشت و آینده آن را در معرض خطرات مختلف قرار داد. همگان باید این وحدت را حفظ کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری الجزیره، البرهان بر پایبندی به همکاری با تمام گروه‌های سیاسی و اجتماعی تأکید کرد و گفت: ما از تمام گروه‌ها و احزاب سیاسی و کمیته‌های مقاومت و جوانان انقلابی می‌خواهیم که سازش کنند و متحد شوند و اختلافات را کنار بگذارند.

وی اتهامات درباره انجام کودتای نظامی را تکذیب کرد و گفت: ما چنین اقداماتی را برای اصلاح روند مرحله انتقالی اتخاذ کردیم و متعهد هستیم که قدرت را از طریق انتخابات یا توافق ملی تحویل دهیم.

سودان از ۲۵ اکتبر ۲۰۲۱ شاهد اعتراضات گسترده مردم علیه اقدامات البرهان است. وی وضعیت فوق العاده در کشور را اعلام کرده و کابینه و شورای نظامی را منحل کرد.

همچنین محمد حمدان دقلو"حمیدتی" در دیدار با سربازان و افسران نیروهای واکنش سریع در پایگاه نظامی کرری گفت: باید تفرقه و نژادپرستی و قبیله گرایی را کنار گذاشت تا بتوانیم وطن را متحد نگه داریم. باید منافع ملی واقعی را بر منافع شخصی ترجیح دهیم.

وی گفت: تنها راه خروج از بحران سیاسی مذاکره است. هیچ جایگزین دیگری وجود ندارد. ما قادریم از تمام سختی‌ها و مشکلات با مذاکره هدفمند و صادقانه عبور کنیم. فرصت زیادی پیش رویمان است تا شعار انقلاب: آزادی، صلح و عدالت را محقق کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها