ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:

همچنان به دستیابی توافق درمورد برجام امیدواریم

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره مذاکرات وین و بازگشت آمریکا به توافق هسته ای ایران (برجام) اظهار داشت: ما همچنان امیدواریم می‌توانیم به توافق دست یابیم.

همچنان به دستیابی توافق درمورد برجام امیدواریم
کد خبر: 549182
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۷ ۰۸:۲۶:۱۵

 ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره مذاکرات وین و بازگشت آمریکا به توافق هسته ای ایران (برجام) اظهار داشت: ما همچنان امیدواریم می‌توانیم به توافق دست یابیم.

به گزارش ایرنا، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عصر سه شنبه به وقت محلی در نشستی با خبرنگاران افزود: برنامه ای برای سفر به وین نداریم.  از نزدیک با هماهنگ کننده اتحادیه اروپا در ارتباط هستیم.

وی در حالیکه مذاکرات وین در انتظار تصمیم سیاسی واشنگتن است، گفت: ما همچنان امیدواریم که می توانیم به یک توافق دست یابیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تکرار تقاضاهای فرابرجامی واشنگتن و انداختن توپ در زمین ایران ادعا کرد: این توافق در صورتی بدست می آید که ایران آماده امضای یک توافق بدون مطرح کردن مسایل خارج از برجام باشد.

وی تصریح کرد: در این صورت معتقدیم می توانیم به پایبندی مشترک متقابل  به برجام در مدت زمان کوتاه دست یابیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان این ادعا که بایدن متعهد به عدم دستیابی ایران به سلاح هسته ای است، ادعاهای روز سه شنبه آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در کمیته روابط خارجی سنا را درباره پیشرفت برنامه هسته ای ایران تکرار کرد.

وی ادامه داد، تا زمانی که مزایای عدم اشاعه که بازگشت متقابل به پایبندی به برجام به همراه دارد، بهتر از آنچه اکنون داریم باشد، احتمالا نتیجه ای خواهد بود که به نفع ماست.

ند پرایس همچنین با تکرار ادعاها درباره نفوذ منطقه ای ایران و اینکه بازگشت به برجام برای محدود کردن برنامه هسته ای ایران به نفع آمریکاست، مدعی شد: اما ممکن است نتوانیم به آن مرحله برسیم، زیرا مذاکره در این مورد نه تنها به مشارکت دو طرف نیاز دارد، بلکه در مورد برجام چندین طرف در مذاکرات وجود دارند و سؤالات پیچیده ای وجود دارد که برخی از آنها هنوز حل نشده اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها