کد خبر: 549071
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۶ ۱۶:۰۷:۰۴
| |

رئیس پارلمان عراق به تهران سفر می‌کند

یک منبع آگاه خبر داد که قرار است رئیس پارلمان عراق فردا چهارشنبه هفتم اردیبهشت به تهران سفر کند.

رئیس پارلمان عراق به تهران سفر می‌کند
کد خبر: 549071
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۶ ۱۶:۰۷:۰۴

یک منبع آگاه خبر داد که قرار است محمد الحلبوسی رئیس پارلمان عراق فردا چهارشنبه هفتم اردیبهشت به تهران سفر کند.

به گزارش فارس، این منبع به پایگاه خبری «میدل ایست نیوز» گفت که الحلبوسی در صدر یک هیأت پارلمانی و در قالب یک سفر رسمی، به جمهوری اسلامی ایران سفر خواهد کرد.

پایگاه خبری شفق نیوز هم به نقل از یک منبع پارلمانی خبر داد که الحلبوسی به تهران سفر خواهد کرد، ولی تاریخ دقیقی برای این سفر تعیین نکرد.

این منبع مدعی شد که در سفر الحلبوسی به ایران و دیدار با مسئولان ایرانی، مسئله بن‌بست سیاسی در عراق و راهکارهای پایان بخشیدن به این مسئله بررسی خواهد شد.

 این در حالی است که دفتر محمد الحلبوسی پنجم فروردین ماه گذشته نیز خبر داد که قرار است به تهران سفر کند، ولی این سفر به تعویق افتاد.

دفتر الحلبوسی خبر داده بود که  سفر الحلبوسی بنا به دعوت رسمی محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی انجام خواهد شد. قالیباف دی ماه گذشته، پس از انتخـاب الحلبوسی  به عنوان رئیس پارلمان جمهوری عراق، با ارسال پیامی به وی، از الحلبوسی خواست که به تهران سفر کند.

رئیس مجلس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه حمایـت و پشتیبانی مجـالس دو کشـور مناسـبات برادرانـه فیمابین در عرصه‌های گوناگون بیش از پیش توسعه و گسترش خواهد یافت، تأکید کرد، همکاری‌های پارلمانی فیمابین به عنـوان بخـش مهمی از روابـط دوستانه تهـران و بغداد موجـب اسـتحکام و تحکیم روزافـزون مـراودات دو کشـور در عرصـه هـای گوناگون خواهد بود.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز شهریور ماه گذشته، که به منظور شرکت در نشست منطقه ای حمایت از عراق در بغداد حضور داشت با رئیس پارلمان عراق دیدار و گفت و گو کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها