کد خبر: 549020
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۶ ۱۲:۰۵:۳۸
| |

شهباز شریف به عربستان سعودی می‌رود

منابع سعودی و پاکستانی از سفر نخست‌وزیر جدید اسلام‌آباد به ریاض برای تقویت روابط دوجانبه خبر دادند.

شهباز شریف به عربستان سعودی می‌رود
کد خبر: 549020
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۶ ۱۲:۰۵:۳۸

مریم اورنگ زیب، وزیر اطلاع‌رسانی پاکستان، ضمن خبر از سفر «شهباز شریف» نخست‌وزیر این کشور به عربستان، تاکید کرد که این سفر انگیزه‌ای قوی برای تداوم شراکت راهبردی اسلام‌آباد-ریاض خواهد بود.

به گزارش فارس، طبق گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم» وزیر اطلاع‌رسانی پاکستان، در اولین نشست مطبوعاتی خود موضع حمایتی خود از تلاش‌های سعودی-پاکستانی در حوزه کشورهای اسلامی را که در وضعیت سختی قرار دارند، اعلام و تاکید کرده که مرحله کنونی از روابط دو کشور، هماهنگی‌های بیشتری را بین ریاض و اسلام‌آباد می‌طلبد.

اورنگ زیب خاطر نشان کرد: «عربستان سعودی یکی از بازیگران اصلی حوزه کشورهای اسلامی است و ما مراقب هماهنگی‌ها با این کشور درجهت مقابله با چالش‌ها و تهدیدات خارجی مثل دفع تروریسم هستیم».

روزنامه سعودی «الریاض» نیز در گزارشی با موضوع سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان سعودی نوست: این سفر فرصت مناسبی برای بحث و بررسی درخصوص راه‌های گسترش همکاری‌های دو کشور به ویژه در مسائل سیاسی و سرمایه‌گذاری‌های تجاری خواهد بود؛ تا از این طریق روابط ریاض-اسلام‌آباد به قوّت، پایداری و راهبردی سابق خود برسد.

این منبع سعودی از سفر شریف به ریاض در راس هیاتی بلندپایه از مقامات دولت جدید پاکستان خبر داد و گفت که روز پنج‌شنبه این سفر آغاز و به مدت چند روز ادامه پیدا خواهد کرد. قرار است این هیات پاکستانی با «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی و سایر مقامات ریاض دیدار و گفت‌وگو داشته باشند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها