کد خبر: 548926
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۵ ۲۲:۰۰:۴۲
| |

رودریگز حذف کوبا در نشست سران آمریکا از سوی واشنگتن را محکوم کرد

برونو رودریگز وزیر خارجه کوبا روز دوشنبه حذف هاوانا در نهمین نشست سران قاره آمریکا توسط واشنگتن را محکوم و تاکید کرد که ایالات متحده افکار عمومی بین‌المللی را در مورد دعوت‌نامه‌های این نشست که در ژوئن آینده در شهر لس‌آنجلس برگزار می شود، فریب می‌دهد.

رودریگز حذف کوبا در نشست سران آمریکا از سوی واشنگتن را محکوم کرد
کد خبر: 548926
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۵ ۲۲:۰۰:۴۲

برونو رودریگز وزیر خارجه کوبا روز دوشنبه حذف هاوانا در نهمین نشست سران قاره آمریکا توسط واشنگتن را محکوم و تاکید کرد که ایالات متحده افکار عمومی بین‌المللی را در مورد دعوت‌نامه‌های این نشست که در ژوئن آینده در شهر لس‌آنجلس برگزار می شود،   فریب می‌دهد.

به گزارش ایرنا، به نقل از خبرگزاری پرنسا لاتینا، رودریگز افزود: ایالات متحده فاقد وجاهت و جایگاه اخلاقی برای معرفی خود به عنوان الگوی حقوق بشر و دموکراسی است.

رییس دستگاه سیاست خارجی کوبا خاطر نشان کرد که نادیده گرفتن حضور کشورش در اجلاس بعدی قاره آمریکا یک عقب گرد تاریخی جدی خواهد بود که برای اهداف توافق زیان آور خواهد بود.

رودریگز گفت: هدف حذف کوبا از این نشست با انگیزه سیاسی به عنوان بخشی از استانداردهای دوگانه مرتبط با وضعیت داخلی و انتخاباتی در ایالات متحده است و از موضع حمایتی دولت های منطقه برای دعوت به کوبا تشکر کرد.

وزیر امور خارجه کوبا همچنین تاکید کرد که ایالات متحده باید درک کند که آمریکای لاتین برای همیشه تغییر کرده است و جایی برای تحمیل دیدگاه وجود ندارد.

واشنگتن که به رغم قوانین بین المللی در تعیین حدود و مرزها، منطقه آمریکای لاتین را حیاط خلوت خود می‌داند، همواره با سیاست‌های خصمانه و مداخله جویانه درصدد ایجاد بی ثباتی و ناآرامی در کشورهای چپ‌گرای این منطقه برآمده و نفرت عمومی جوامع آمریکای لاتین را نسبت به این رویکرد خود برانگیخته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها