درآمد اتحادیه اروپا از واکسن کرونا از ۱۲ میلیارد یورو فراتر رفت

اداره آمار اتحادیه اروپا "یورواستات" اعلان کرد که این نهاد در سال گذشته معادل هفت میلیارد و ۸۰۰ میلیون یورو واکسن کرونا وارد و در مقابل ۲۰ میلیارد و ۱۰۰ میلیون یورو واکسن کووید - ۱۹ صادر کرده که از آن ۱۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون یورو مازاد تجاری و درآمد داشته است.

درآمد اتحادیه اروپا از واکسن کرونا از ۱۲ میلیارد یورو فراتر رفت
کد خبر: 548915
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۵ ۲۱:۱۶:۰۴

آمار یورواستات نشان می دهد که واردات واکسن ۲۷ عضو این نهاد در ۲۰۲۱ عمدتا از سوئیس با ۶۵ درصد، ایالات متحده با ۲۹ درصد و چین با سه درصد بوده است.

به گزارش ایرنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، بزرگ ترین واردکننده واکسن های کووید – ۱۹ در میان اعضای این نهاد در سال گذشته آلمان با ۳۰ درصد سهم بوده و پس از آن اسپانیا با ۲۱ درصد و بلژیک با ۱۴ درصد قرار داشته اند.

اتحادیه اروپا در سال گذشته میلادی معادل ۲۰ میلیارد و ۱۰۰ میلیون یورو واکسن صادر کرده که مقصد نخست آن ژاپن با ۲۱ درصد، انگلیس با ۱۴ درصد، کره جنوبی با ۶ درصد و ترکیه با پنج درصد بوده است.

آمار یورواستات می گوید که بلژیک با ۶۱ درصد، بالاترین جایگاه را در میان کشورهای صادر کننده واکسن عضو اتحادیه اروپا، در اختیار داشته و پس آن آلمان با ۲۱ درصد و اسپانیا با ۱۱ درصد قرار داشته اند.

بر اساس ارزیابی های دانشگاه جان هاپکینز ایالات متحده؛ از هنگام آغاز همه گیری جهانی ویروس کرونا در ۲۰۱۹ بیش از ۱۱ میلیارد و  ۲۰۰ میلیون واحد واکس تزریق شده، شمار مبتلایان به ۵۰۷ میلیون تن رسیده و بیش از ۶ میلیون نفر جان خود را از دست داده اند.  

این آمار حاکیست که کشورهای آسیایی به استثنای ژاپن و کره جنوبی با سهم ۲۴ درصدی، مهم ترین مقصد محموله های صادراتی اتحادیه اروپا بوده اند و ژاپن و بریتانیا نیز به ترتیب ۲۱ و ۱۴ درصد واکسن‌های صادراتی اتحادیه اروپا را خریداری کرده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها