کد خبر: 548892
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۵ ۱۷:۳۵:۲۰
| |

کی یف، خریداران انرژی روسیه را به همدستی با جنایت متهم کرد

اولگ اوستنکو مشاور ارشد اقتصادی رئیس جمهوری اوکراین با محکوم کردن کشورهایی که هنوز به خرید نفت و گاز از روسیه ادامه می دهند، آنها را به همدستی در ارتکاب جنایت های جنگی این کشور در اوکراین متهم کرد.

کی یف، خریداران انرژی روسیه را به همدستی با جنایت متهم کرد
کد خبر: 548892
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۵ ۱۷:۳۵:۲۰

اولگ اوستنکو مشاور ارشد اقتصادی رئیس جمهوری اوکراین با محکوم کردن کشورهایی که هنوز به خرید نفت و گاز از روسیه ادامه می دهند، آنها را به همدستی در ارتکاب جنایت های جنگی این کشور در اوکراین متهم کرد.

به گزارش ایرنا، به نقل از تارنمای هیل؛ وی با تهدید به اقدام قضایی و حقوقی علیه این کشورها، از آنان درخواست کرد که فورا به تامین بودجه جنگ روسیه در اوکراین پایان دهند.  

اوستنکو که پیش از این در گفت وگو با روزنامه آبزرور انگلیس نیز سخنان مشابهی گفته بود، افزود که ما نام کشتی و ناخدا، پرچم، مقدار و مبلغ پرداخت شده برای محموله نفتی، بندر مقصد و حتی شرکت تامین کننده بیمه را می دانیم و در هنگام مناسب علیه آنان اقدام قضایی خواهیم کرد. هر شخص و نهادی که پول خونین در اختیار روسیه قرار می دهد، مرتکب جنایت های جنگی و حتی نسل کشی می شود و در ارتکاب همین جنایت ها مقصر است.

مسکو با وجود تحریم شدن نفت آن توسط ایالات متحده، هنوز هم بزرگ ترین عرضه کننده گاز به اروپاست و اتحادیه اروپا از قطع واردات از روسیه خودداری کرده است. آلمان، ایتالیا، فرانسه و لهستان، بزرگ ترین خریداران گاز طبیعی روسیه هستند.  

اوستنکو، وعده آنالنا بائربوک وزیر امور خارجه آلمان را برای قطع واردات نفت روسیه تا پایان سال جاری (۲۰۲۲)، غیرقابل پذیرش خوانده و خواستار قطع و تحریم فوری واردات نفت از روسیه شد.

روسیه به تازگی با سازماندهی دوباره نیروهایش، حمله گسترده ای را به منطقه دونباس در شرق اوکراین که مرکز صنعتی این کشور به شمار می رود، آغاز کرده است.  

 اوستنکو با اشاره به درآمد روزانه یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلاری مسکو از بابت فروش انرژی، با وجود اعلان دولت های اروپایی در باره تحریم ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و اطرافیانش برای حمایت از کی یف، افزود: تصور کنید که با این مبلغ چه مقدار موشک و بمب می توان خرید.  

یوستنکو در گفت و گو با روزنامه اوکراینی کی‌یف پست؛ اعلام کرده بود که تهاجم تمام عیار روسیه به کشورش، دارایی هایش را به ارزش تقریبی ۶۵۰ میلیارد دلار از بین برده و در مجموع، میزان خسارت وارده به اقتصاد اوکراین به حدود یک تریلیون دلار رسیده است.

در هفته نخست جنگ، ما متحمل ضرری به ارزش یکصد میلیارد دلار شدیم که این میزان هر روز افزایش می یابد و اکنون به حدود ۶۵۰ میلیارد دلار رسیده است.

براساس اعلام وی، با توجه به زیان های مضاعف مالی ناشی از روند نامطلوب مالی و اقتصادی، میزان خسارت وارده به اقتصاد اوکراین به حدود یک تریلیون دلار رسیده که پس از پیروزی ما باید از سوی فدراسیون روسیه جبران شود.

یوتنسکو گفت که کی یف حق دارد از دارایی های پنهان روسیه برای جبران خسارت های ناشی از حملات ارتش این کشور، استفاده کند.  این دارایی ها قابل انتقال به دولت اوکراین است تا برای بازپرداخت به شهروندان مورد استفاده قرار گیرد.

روسیه در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (۵ اسفند ماه)، جنگ تمام عیاری را علیه اوکراین آغاز کرد و نیروهای روس، شبانه روز تاسیسات مهم زیرساختی اوکراین را گلوله باران و تخریب و به شهرها و روستاهای اوکراین، حملات موشکی و هوایی می کنند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها