کد خبر: 548739
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۵ ۰۵:۳۰:۳۶
| |

فریب نخورید / داعش همان طالبان است و طالبان همان داعش

فریب نخورید / داعش همان طالبان است و طالبان همان داعش
کد خبر: 548739
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۵ ۰۵:۳۰:۳۶

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:

طالب و داعش در یک اردوگاه نظامی آموزش دیده و در یک سنگر، با یک مبنای فقهی و مذهبی جنگیده‌اند. فقط برای کشتن مخالفین خود، عنوان عوض می‌کنند. گاه تحت عنوان طالب و گاه تحت عنوان داعش، مخالفین خود را می‌کشند.

نیروهای داعش و طالب که در اردوگاه مشترک، آموزش انتحاری دیده‌اند، مثل مارهای شانه ضحاک ماردوش که خوراکشان مغز انسان بود، خوراک اینها نیز خون انسان است. رستگاری دنیا و آخرت خود را در کشتن و کشته شدن می‌دانند، سران طالبان به عنوان حاکم افغانستان، مسئولین و فتوادهنده انتحاری‌ها، باید آذوقه‌شان را تهیه کنند وگرنه جنگ چندین ساله آنها برای پیروانشان مشروعیت پیدا نمی‌کند.

در این میان دیواری کوتاه‌تر از دیوار هزاره‌‌ها پیدا نمی‌شود که هم مخالف مذهبی است و هم بی‌پناه و مظلوم.

به تعبیر دیگر، کشتار شیعیان در افغانستان عاملی برای انسجام داخلی و توجیه چندین سال جنگ طالبان است. پس نه‌تنها مانع کشتار نمی‌شوند بلکه زمینه بیشتر برای کشتار فراهم می‌کنند.

اینکه شیعیان در این کشتارگاه چه می‌توانند بکنند و چگونه باید از خود دفاع ‌کنند سوالی است که پاسخ ندارد.

آنان که شعار تعامل با طالبان را می‌دادند خوب است بیایند دستاورد‌های این سیاست خود را شفاف و قابل فهم ارائه بدهند.

قطع پخش سریال‌های ایرانی از شبکه تمدن، عدم تامین حقابه ایران از هیرمند، فقدان مشارکت سیاسی عملی اقوام غیرپشتون، عدم تمکین به صندوق رای، حذف عملی رسمیت مذهب شیعه، کاهش معنا‌دار استفاده از زبان فارسی در رسانه‌ها، حذف نوروز، تغییر تاریخ هجری شمسی به هجری قمری، پخش کلیپ‌های مصنوعی در مورد آزار مهاجرین افغانستانی در ایران، سیل مهاجرین افغانستانی به سمت مرزهای ایران، حادثه تروریستی در مشهد، پیام سرد سخنگوی طالبان در مورد محکومیت حادثه مشهد و عدم تسلیت به دولت و ملت ایران، تظاهرات در برابر سفارت و کنسولگری ایران در کابل و هرات و هتک حرمت مراکز دیپلماتیک و کنسولی ایران، بازداشت برگزارکنندگان تظاهرات حمایت از ایران و عدم برخورد با هتک حرمت‌ کنندگان سفارت و سرانجام تداوم کشتار شیعیان این‌‌ها تنها شمه‌ای از پیامدهای چند ماه اخیر حکومت طالبان برای مردم افغانستان و نیز ایران است.

به جای مهمل‌بافی و تهمت واهی و بی‌اساس جنگ‌طلبی به منتقدین، بیایید از سیاست خود و دستاوردهای آن با ارائه کارنامه‌ای ملموس دفاع کنید نه با شعار ما داریم کار می‌کنیم شما نمی‌دانید و ارجاع به دنیای ابهام و ایهام.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها