کد خبر: 548720
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۴ ۲۱:۲۹:۴۵
| |

برنامه تحریک‌آمیز تازه رژیم اشغالگر، رژه هوایی بر فراز حریم ابراهیمی

رسانه‌های رژیم صهیونیستی خبر دادند نیروی هوایی این رژیم رژه خود در روز پنجم ماه مه را با عبور از فراز حرم ابراهیمی و کرانه باختری برگزار می‌کند.

برنامه تحریک‌آمیز تازه رژیم اشغالگر، رژه هوایی بر فراز حریم ابراهیمی
کد خبر: 548720
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۴ ۲۱:۲۹:۴۵

رسانه‌های عبری زبان امروز یکشنبه گزارش دادند که رژه هوایی که به مناسبت روز موسوم به استقلال رژیم صهیونیستی در پنجم ماه مه برگزار می‌شود، شامل پرواز هواپیماهای جنگی بر فراز کرانه باختری اشغالی می‌شود.

​به گزارش فارس، این هواپیماها بر فراز مسجد ابراهیمی در الخلیل، شهرک صهیونیست نشین کریات اربع و شهرک‌های غوش عتصیون در منطقه بیت لحم پرواز خواهند کرد.

این اولین بار است که هواپیماهای شرکت کننده در این رژه نظامی در سرزمین‌های اشغالی سال ۱۹۶۷ و از جمله بر فراز الخلیل پرواز می‌کنند، زیرا این اسکادران هر ساله بر فراز مناطق داخلی سرزمین های اشغالی از جنوب تا شمال آن پرواز می‌کند.

الیاهو لیبمن، رئیس شورای شهرک‌ کریات اربع گفت: ما به کل نیروی هوایی و ارتش اسرائیل که امسال از آسمان  مغارة المکفیلا (مسجد ابراهیمی) عبور می‌کنند، سلام نظامی تقدیم می‌کنیم.

وی افزود: از فرماندهان نیروی هوایی تشکر می‌کنم که با درخواست اهالی (شهرک‌نشینان) برای عبور اولین بار رژه جشن  از آسمان کریات اربع در روز استقلال موافقت کردند و این نیز خشت دیگری در ساخت و ساز کشور و شهرک‌سازی است.

شهرک کریات اربع شامل شهرک‌نشینان افراطی است در همین حال رژیم صهیونیستی بخش زیادی از مسجد ابراهیمی را هم در تسلط خود دارد.

پیش از این دو شرکت هواپیمایی اماراتی اعلام کردند که در بحبوحه تنش‌های ادامه دار بین اسرائیل و امارات به دلیل درگیری در مسجد الاقصی در قدس شرقی اشغالی، شرکت خود در روز استقلال اسرائیل را لغو می‌کنند.

رژیم صهیونیستی هفته گذشته نیز به مناسبت آنچه عید یهودی پسح خوانده می‌شود، به مدت ۴۸ ساعت مسجد ابراهیمی را به روی فلسطینیان بست تا شهرک‌نشینان صهیونیست وارد آنجا شوند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها