کد خبر: 548284
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۱ ۱۲:۳۷:۵۳
| |

شارل میشل، رئیس شورای اروپا:

اتحادیه اروپا ۱.۵ میلیارد یورو کمک نظامی به اوکراین خواهد داد

رئیس شورای اروپا در جریان سفر غیرمنتظره خود به کی‌یف، بر همبستگی اروپا با اوکراین تاکید کرد و گفت که عدالت درخصوص «جنایات جنگی» روسیه باید اجرا شود و همچنین دیر یا زود نفت و گاز این کشور را تحریم می‌کنند.

اتحادیه اروپا ۱.۵ میلیارد یورو کمک نظامی به اوکراین خواهد داد
کد خبر: 548284
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۱ ۱۲:۳۷:۵۳

شارل میشل، رئیس شورای اروپا در جریان سفر غیرمنتظره خود به کی‌یف، بر همبستگی اروپا با اوکراین تاکید کرد و گفت که عدالت درخصوص «جنایات جنگی» روسیه باید اجرا شود و همچنین دیر یا زود نفت و گاز این کشور را تحریم می‌کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، رئیس شورای اروپا قبل از گفت‌وگو با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین از شهری در شمال غرب کی‌یف بازدید کرد.

میشل در یک کنفرانس خبری مشترک با زلنسکی گفت: «واژه‌ای نمی‌یابم تا احساس خودم را ابراز کنم. این‌ها همه "خشونت و جنایات جنگی" هستند و عاملان آن باید مجازات شوند.»

میشل خطاب به مردم اوکراین گفت: "شما تنها نیستید. ما همراه شما هستیم و هر اقدامی که بتوانیم برای حمایت از شما انجام خواهیم داد و مطمئینم که اوکراین این جنگ را خواهد برد."

رئیس شورای اروپا در توییتر خود نوشت: «تاریخ این جنایات جنگی که در اوکراین اتفاق افتاده است را فراموش نخواهد کرد. هیچ صلحی بدون عدالت وجود ندارد.»

سفر این مقام ارشد اتحادیه اروپا در شرایطی انجام شد که چندی پیش «اورزولا فون در لاین»، رئیس کمیسیون اروپا به همراه «جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به کی‌یف رفته بودند.

رئیس شورای اروپا اظهار کرد: اتحادیه اروپا تاکنون ۱.۵ میلیارد یورو تجهیزات نظامی به اوکراین داده و مقدار مشابه دیگری را هم در آینده ارسال خواهد کرد. همچنین علاوه بر تحریم‌هایی که علیه روسیه اعمال کرده‌ایم، به دنبال راه‌های جدیدی هستیم تا به حمله روسیه به اوکراین که از تاریخ ۲۴ فوریه آغاز شده است، پاسخ دهیم.

وی بدون اشاره به جزئیات افزود: من بر این باورم که ما دیر یا زود گاز و نفت روسیه را هدف قرار خواهیم داد.

ولودیمیر زلنسکی از "اظهارات میشل" استقبال کرد اما از بروکسل خواست فشارها و تحریم‌ها را علیه روسیه افزایش دهند و نفت و گاز این کشور را "به طور کامل" تحریم کنند.

وی افزود: «تحریم گاز و نفت روسیه باید قسمتی از ششمین بسته تحریمی علیه روسیه باشد. بدون این تحریم، این بسته خالی خواهد بود.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها