کد خبر: 548146
|
۱۴۰۱/۰۱/۳۱ ۱۵:۱۵:۵۷
| |

از سرگیری اجرای پروژه های غیر آموزشی بانک جهانی در افغانستان

بانک جهانی اعلام کرد کار بر روی ۳ پروژه در افغانستان را با تمرکز بر بهداشت، کشاورزی و معیشت مردم از سر می گیرد اما اجرای پروژه های آموزشی در این کشور را به حالت تعلیق نگه می دارد.

از سرگیری اجرای پروژه های غیر آموزشی بانک جهانی در افغانستان
کد خبر: 548146
|
۱۴۰۱/۰۱/۳۱ ۱۵:۱۵:۵۷

منابع آگاه اعلام کردند بانک جهانی کار بر روی ۳ پروژه در افغانستان که مربوط به مسائل بهداشتی، کشاورزی و معشیت و رفاه مردم است را از سر می گیرد اما کار بر روی  پروژه های آموزشی به ارزش ۱۵۰ میلیون دلار را به حالت تعلیق نگه می دارد. 

به گزارش ایرنا، به نقل از خبرگزاری «رویترز» بانک توسعه چندجانبه ۴ پروژه به ارزش نزدیک به ۶۰۰ میلیون دلار را تا آخر ماه مارس و به دلیل نگرانی درباره ممنوعیت تحصیل دختران در مدارس از سوی طالبان به حالت تعلیق در آورد. 

این گزارش می افزاید، گروه ۷ و دیگر اهدا کنندگان صندوق سپرده بازسازی افغانستان روز جمعه و در راستای جلسات فصل بهار صندوق مالی بین المللی و بانک جهانی درباره  افزایش مشکلات اقتصادی و امنیت غذا در افغانستان تبادل نظر می کنند.

به گفته این منابع آگاه، در این جلسه برخی سازمان های چندجانبه از جمله بانک توسعه اسلامی، هیات معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان، صندوق پول بین الملل نیز شرکت خواهند کرد. 

مقام‌های رسمی تصمیم گرفته اند آمادگی های لازم برای از سرگیری ۳ پروژه غیر آموزشی به ارزش ۴۵۰ میلیون دلار در افغانستان را با توجه به بدتر شدن شرایط این کشور و به دنبال افزایش قیمت غذا و انرژی پس از حمله روسیه به اوکراین انجام دهند. 

بانک جهانی هفته گذشته اعلام کرد حدود ۳۷ درصد افراد در افغانستان پول کافی برای تهیه غذا ندارند. این در حالی است که ۳۳ درصد مردم تنها می توانند هزینه های مواد غذایی را بپردازند و هزینه دیگری نداشته باشند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها