کد خبر: 548103
|
۱۴۰۱/۰۱/۳۱ ۱۱:۰۶:۲۱
| |

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا:

از عملیات ترکیه در اقلیم کردستان عراق مطلع بودیم

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، سه‌شنبه با اعلام اینکه کشورش از عملیات ترکیه در اقلیم کردستان عراق مطلع بود، افزود: واشنگتن بر ضرورت احترام به حاکمیت، امنیت و تمامیت ارضی عراق تاکید می‌کند.

از عملیات ترکیه در اقلیم کردستان عراق مطلع بودیم
کد خبر: 548103
|
۱۴۰۱/۰۱/۳۱ ۱۱:۰۶:۲۱

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، سه‌شنبه با اعلام اینکه کشورش از عملیات ترکیه در اقلیم کردستان عراق مطلع بود، افزود: واشنگتن بر ضرورت احترام به حاکمیت، امنیت و تمامیت ارضی عراق تاکید می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری عراقی شفق نیوز، این سخنگوی که ترجیح داد نامش فاش نشود، در مصاحبه‌ای به شبکه ماهواره‌ای "الحره" عراق گفت: مجدداً تأکید می‌کنیم که هرگونه فعالیت در عراق باید به حاکمیت و تمامیت ارضی عراق احترام بگذارد.

وی خاطرنشان کرد که آمریکا علی‌رغم اینکه حزب کارگر کردستان (پ‌ک‌ک) را به عنوان یک سازمان  تروریستی در لیست سازمان‌های تروریستی جهانی طبقه‌بندی کرده است منتهی از همه دولت‌ها می‌خواهد در مبارزه با تروریسم در بیرون از مرزه‍‍ای خود با هماهنگی‌ کامل عمل کنند.

ترکیه دوشنبه اعلام کرد که با مشارکت نیروهای ویژه و یگان‌های رزمی، حمله هوایی و زمینی جدیدی را علیه شبه‌نظامیان حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) انجام داده و در همین راستا، سه منطقه نزدیک مرز ترکیه در اقلیم کردستان عراق را هدف قرار داده است.

حملات ترکیه در عراق معمولا در جایی که پ‌ک‌ک دارای پایگاه‌ها و اردوگاه‌های آموزشی در منطقه سنجار و در مناطق کوهستانی اقلیم کردستان عراق در مرز ترکیه است، صورت می‌گیرند.

پ‌ک‌ک که آنکارا و متحدان غربی‌اش، آن را در زمره سازمان‌های تروریستی طبقه‌بندی می‌کنند، از سال ۱۹۸۴ علیه دولت ترکیه فعالیت می‌کنند.

به دنبال این حملات روابط بین آنکارا و دولت مرکزی عراق در بغداد دچار تنش‌ شده است؛ چرا که عراق معتقد است حملات ترکیه نقض آشکار حاکمیت و تمایت ارضی عراق است و امنیت این کشور را تحت الشعاع قرار خواهد داد.

وزارت خارجه عراق یک روز پس از این حملات، سفیر ترکیه را احضار و عملیات ترکیه را اقدامی تحریک آمیز و نقض غیرقابل قبول حاکمیت و تمامیت ارضی عراق توصیف کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها