سفیر قرقیزستان:

آماده توسعه روابط و استفاده از ظرفیت‌های شهرداری مشهد هستیم

سفیر قرقیزستان در ایران گفت: انتظار داریم تا در زمینه اقتصادی و سرمایه‌گذاری همکاری‌های مشترک با مشهد را گسترش دهیم و آماده توسعه روابط و استفاده از ظرفیت‌های بسیار خوب شهرداری مشهد هستیم.

آماده توسعه روابط و استفاده از ظرفیت‌های شهرداری مشهد هستیم
کد خبر: 548047
|
۱۴۰۱/۰۱/۳۰ ۲۲:۰۷:۳۶

"تورداکُن صدیق‌اف" روز سه شنبه در دیدار با شهردار مشهد، افزود: قرقیزستان برای توسعه روابط با خراسان رضوی و به‌ویژه مشهد اهمیت زیادی قائل است.

به گزارش ایرنا، وی اضافه کرد: اعتقاد و اطمینان داریم زمینه خوبی برای توسعه ارتباط میان ایران و قرقیزستان در حوزه‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری وجود دارد.

سفیر قرقیزستان در ایران اضافه کرد: سال ۲۰۲۲ وارد سی‌سالگی برقراری ارتباط میان ایران و قرقیزستان می‌شویم، لذا امسال سال مهمی برای گسترش روابط میان دو کشور است.

صدیق‌اف تصریح کرد: در این میان ارتباط با خراسان رضوی و شهر تاریخی مشهد برای قرقیزستان مهم است.

وی ادامه داد: اولین خط پروازی میان ایران و قرقیزستان درمشهد راه‌اندازی شد و تاجران که از این کشور به ایران سفر می‌کنند ابتدا وارد مشهد می‌شوند.

سفیر قرقیزستان در ایران افزود: ۲۰سال پیش که سفارت قرقیزستان در ایران بازگشایی شد، به مشهد سفری داشتم، امروز مشهد بسیار پیشرفت کرده است و این در حالی است که ایران با تحریم‌های سنگینی روبه‌رو بوده است.

صدیق‌اف ادامه داد: مشهد ازنظر پیشرفت اقتصادی دومین شهر بعد از تهران است و خوشبختانه با شهر اوش که این شهر هم دومین شهر بزرگ قرقیزستان است از گذشته برادرخواندگی دارد.

سفیر قرقیزستان در ایران افزود: در قرقیزستان مالیات کمتری نسبت به سایر کشورهای منطقه دریافت می‌شود، این موضوع برای سرمایه‌گذاری مناسب است لذا پیشنهاد می‌دهیم در نمایشگاه ایران که خردادماه امسال در قرقیزستان برپا خواهد شد زمینه برقراری ارتباط میان بازرگانان و تجار دو کشور از جمله مشهد ایجاد شود.

صدیق‌اف افزود: از شهردار مشهد دعوت می‌کنیم تا با سفر به قرقیزستان از شهر اوش بازدید و با شهردار این شهر دیدار داشته باشید تا زمینه انتقال تجربیات مشهد به این شهر آماده شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها