کد خبر: 548005
|
۱۴۰۱/۰۱/۳۰ ۱۷:۲۶:۰۱
| |

سقوط ین ژاپن به کمترین ارزش 20 سال گذشته

با جدی‌تر شدن موضوع افزایش نرخ بهره در آمریکا و چشم‌انداز رشد ارزش دلار در بازار جهانی، ارزش ین ژاپن در برابر دلار آمریکا به کمترین میزان 20 سال گذشته رسید.

سقوط ین ژاپن به کمترین ارزش 20 سال گذشته
کد خبر: 548005
|
۱۴۰۱/۰۱/۳۰ ۱۷:۲۶:۰۱

در معاملات صبح امروز بازار جهانی ارز شاهد سقوط ارزش ین به کمترین میزان در برابر دلار در 20 سال گذشته بودیم. جدی‌تر شدن موضوع بالا رفتن نرخ بهره دلار در آمریکا از جمله اصلی‌ترین دلایل بالا رفتن دلار و پایین آمدن ین بوده است.

​به گزارش فارس، به نقل از مِینی‌چی، در معاملات امروز ارزش دلار در برابر ین از 127.7 ین عبور کرد. ارزش ین در برابر یورو هم پایین آمد و به 137.5 ین در برابر یورو رسید. با این حساب هم اکنون ارزش ین در برابر دلار در کمترین میزان از می سال 2002 قرار دارد. یکی دیگر از عوامل اثرگذار بر کاهش ارزش ین بالا رفتن نرخ سود اوراق قرضه 10 ساله آمریکا بوده است.

صحبت‌های جیمز بولارد، رئیس کل بانک مرکزی سنت‌لوئیس آمریکا هم در این مسیر هم بی تأثیر نبوده است زیرا وی خواستار بالا رفتن 3.5 درصد نرخ بهره طی سال جاری در آمریکا شده است تا آمریکا بتواند بالا رفتن تورم را‌‌‌‌‌‌‌‌ کنترل کند.

یوجی سایتو، مدیر بخش فارکس بانک کردیت اگریکل در توکیو می‌گوید: صحبت‌های جنجالی وی این نگاه را‌‌‌‌‌‌‌‌ تقویت کرد که بانک مرکزی آمریکا رویکرد جدی‌تری را‌‌‌‌‌‌‌‌ برای مقابله با تورم اتخاذ خواهد کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها