کد خبر: 547897
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۹ ۲۲:۰۳:۵۵
| |

وزارت دفاع روسیه:

یک انبار بزرگ تسلیحات غرب را در «لویو» اوکراین نابود کردیم

وزارت دفاع روسیه خبر داد که طی حمله‌ای موشکی یک انبار بزرگ تسلیحات غرب را در شهر لویو در غرب اوکراین نابود کرده است.

یک انبار بزرگ تسلیحات غرب را در «لویو» اوکراین نابود کردیم
کد خبر: 547897
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۹ ۲۲:۰۳:۵۵

وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه خبر داد که در حمله‌ای موشکی، یک مرکز پشتیبانی در شهر لویو و محموله‌های بزرگ تسلیحات غربی را که هفته پیش وارد اوکراین شده بود را نابود کرده است. 

​به گزارش فارس، روز گذشته نیز وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور یک کارخانه مهمات را در نزدیکی روستای «بروواری» با موشک‌ها هوایی با دقت بالا منهدم کرده‌اند و «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه در این خصوص توضیح داد: «مجموع ۱۳۴ هواپیما، ۴۷۰ پهپاد، ۲۴۹ پدافند موشکی، دو هزار و ۲۹۰ تانک و دیگر خودروهای زرهی، ۲۵۴ راکت‌انداز چندگانه، ۹۹۲ توپ صحرایی و خمپاره و دو هزار و ۱۶۶ یگان از آغاز عملیات نظامی ویژه منهدم شدند ».

وی گفت که دولت اوکراین از ابتدای عملیات نظامی روسیه تاکنون، بیش از 6800 مزدور خارجی را از 63 کشور جذب کرده است.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه اضافه کرد که بیشترین تعداد مزدوران از لهستان بوده که ۱۷۱۷ نفر بوده‌اند. وی افزود که ۱۵۰۰ نفر دیگر نیز از آمریکا، کانادا و رومانی به اوکراین آمده بودند.

وی گفت ۳۰۰ مزدور از انگلیس و گرجستان به اوکراین آماده و حدود ۲۰۰ مزدور دیگر از اراضی سوریه که تحت سیطره ترکیه هستند به اوکراین فرستاده شده‌اند.

کناشنکوف اضافه کرد که بخش عمده‌ای از مزدوران میان نیروهای اوکراینی در شهرهای کی‌یف، خارکف، اودسا، میکولایف و ماریوپل توزیع شده‌اند.

وی تاکید کرد که تعداد مزدوران در اوکراین هر روز کمتر می‌شود و بر اساس آخرین گزارش‌ها تعداد مزدوران خارجی در اوکراین به 4 هزار و 800 نفر رسیده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها