پیرمرد ۷۸ ساله در آستانه اعدام در تگزاس

سیستم قضایی آمریکا قرار است حکم اعدام کارل بانتیون که ۳۰ سال پیش اعلام شده است را چند روز دیگر اجرا کند.

پیرمرد ۷۸ ساله در آستانه اعدام در تگزاس
کد خبر: 547882
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۹ ۲۰:۱۵:۴۴

حکم کارل بانتیون، که بیش از 30 سال پیش به جرم قتل یک افسر پلیس به اعدام محکوم شده است، قرار است در 21 آوریل (اول اردیبهشت) امسال اجرا شود. با این حال حامیان و وکلای مدافع کارل بانتیون می گوید وی در سن 78 سالگی دیگر خطری برای جامعه ندارد و نباید اعدام شود.

به گزارش تسنیم، به نقل از خبرگزاری فرانسه، در ژوئن 1990، این مرد که توسط پدری الکلی و خشن بزرگ شده بود، تا آن موقع 13 بار محکوم شده بود و به دلیل تجاوز جنسی به یک کودک در آزادی مشروط بود.

وی در یک درگیری ساده در اعتراض به یک تخلف رایج جاده ای در هیوستون، به روی افسر پلیس به نام جیمز ایربی شلیک کرد و او را کشت.

بانتیون در دادگاه به مجازات اعدام محکوم شد اما در سال 2009 در دیوان عالی تگزاس حکم اعدامش لغو شد. دیوان عالی تگزاس در توجیه و توضیح این حکم خود اعلام کرد هیئت منصفه خوب نتوانسته بود اظهارات وکلای مدافع متهم را درک کند. اما در سال 2012 دوباره به اعدام محکوم شد.

در این مورد، مدافعان بانتیون به دنبال اثبات بی گناهی او نیستند. وی این هفته طی مصاحبه ای با کانال KHOU 11 گفت: در 32 سال گذشته هر روز از آنچه اتفاق افتاده است ابراز پیشمانی و تاسف می کنم.

اما در این ایالت محافظه‌کار در جنوب آمریکا، که بیشترین اعدام را در کشور دارد یک فرد تنها در صورتی می‌تواند به اعدام محکوم شود که هیئت منصفه متوجه شود که او خطری در آینده برای دیگران دارد. با این حال، وکلای مدافع کارل بانتیون، می گویند موکل شان اکنون از بیماری های مختلف از جمله آرتروز، سرگیجه، هپاتیت و سیروز رنج می‌برد، دیگر نمی‌تواند برای جامعه خطرناک باشد. از همین رو وکلای مدافع این متهم در فرجامخواهی از کمیته عفو و آزادی های مشترک ایالت تگزاس، خواستار تجدید نظر در این حکم شده اند. این نهاد دو روز قبل از اجرای حکم نظر خود را در این خصوص، اعلام خواهد داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها