کد خبر: 547633
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۸ ۱۰:۰۰:۰۰
| |

یک فرمانده دیگر ارتش روسیه در جنگ اوکراین کشته شد

رسانه‌های روسی به نقل از فرماندار سن‌پترزبورگ از کشته شدن هشتمین ژنرال ارتش روسیه خبر دادند که هفته ها در ماریوپل در حال نبرد با نیروهای اوکراینی بوده است.

یک فرمانده دیگر ارتش روسیه در جنگ اوکراین کشته شد
کد خبر: 547633
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۸ ۱۰:۰۰:۰۰

رسانه های روسی گزارش دادند که فرماندار سن پترزبورگ دیروز شنبه طی مراسمی از کشته شدن یک ژنرال روس دیگر در بحبوحه حمله به اوکراین خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای نشریه هیل، خبرگزاری های روسی گزارش دادند، «ژنرال ولادیمیر پتروویچ فرولوف» معاون فرمانده ارتش هشتم، هنگام نبرد علیه اوکراین جان باخته است.

«الکساندر بگلوف» فرماندار سن پترزبورگ در پی کشته شدن این ژنرال روس گفت: امروز ما با یک قهرمان واقعی بدرود می گوییم. او جان خود را فدا کرد تا کودکان، زنان و سالمندان در دونباس دیگر صدای انفجار را نشنوند.

فرماندار سن پترزبورگ در مورد محل و چگونگی کشته شدن این ژنرال صحبتی نکرد اما گفته می شود فرولوف که فرماندهی ارتش هشتم را برعهده داشته است، هفته ها در ماریوپول می جنگید.

گزارش ها حاکی از ان است که فرولوف هشتمین ژنرال روس می باشد که در طول جنگ جان باخته است.

تاکنون گزارش ها حاکی از کشته شدن چندین ژنرال و پرسنل ارشد نظامی روسیه در بحبوحه تهاجم روسیه به اوکراین است؛ از جمله «آندری سوخووتسکی» معاون فرمانده ارتش ۴۱ تسلیحات ترکیبی منطقه نظامی مرکزی، «سرلشکر ویتالی گراسیموف»، «سپهبد یاکوف رزانتسف» و «سرهنگ سرگئی سوخارف» فرمانده هنگ هوابرد ۳۳۱ گارد.

روسیه که در تلاش های اولیه خود برای تصرف کی‌یف ناموفق بود، اکنون خود را برای حمله مجدد به منطقه دونباس شرقی اوکراین آماده می کند.

از سوی دیگر، در پی بمباران شدید بندر ماریوپل، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهوری اوکراین در مصاحبه‌ای هشدار داد در صورتی که روسیه باقی‌مانده نیروهای اوکراینی را در این شهر بکشد، مذاکرات میان روسیه و اوکراین احتمالا متوقف می شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها