اتحادیه اروپا برای ششمین بسته تحریم‌ها علیه روسیه بخش‌های بانکداری و انرژی را هدف می‌گیرد

رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرد، اتحادیه اروپا در بحث تحریم‌های بیشتر علیه روسیه به خاطر حمله به اوکراین اقداماتی را علیه بخش بانکداری به ویژه "اسبربانک" و همچنین محدودیت‌هایی را در بخش انرژی در نظر دارد.

اتحادیه اروپا برای ششمین بسته تحریم‌ها علیه روسیه بخش‌های بانکداری و انرژی را هدف می‌گیرد
کد خبر: 547625
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۸ ۰۹:۲۳:۱۵

اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا در مصاحبه‌ای با روزنامه بیلد آم زونتاگ درباره نکات کلیدی ششمین بسته تحریم‌ها علیه روسیه گفت: ما همچنان بخش بانکداری به ویژه "اسبربانک" را که ۳۷ درصد از بخش بانکی روسیه را تشکیل می‌دهد، در نظر داریم. بدون شک بخش انرژی نیست مد نظر است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، وی تاکید کرد: اتحادیه اروپا در حال حاضر "مکانیسم‌های هوشمندی" را می‌سازد که اجازه می‌دهد نفت در بسته بعدی تحریم‌ها علیه روسیه گنجانده شود.

اورزولا فون در لاین همچنین انتقادات علیه دولت آلمان را که به "طفره رفتن" از اعمال تحریم‌های ضد روسیه متهم شده است، رد کرد و گفت: آلمان سال‌ها از اوکراین حمایت کرده و ظرف ۴۸ ساعت همه پنج بسته تحریم‌ها را تایید کرد.

وی همچنین از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواست تا هرچه سریع‌تر تسلیحات بیشتری در اختیار اوکراین قرار دهند.

رئیس کمیسیون اروپا افزود: تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا یعنی آنهایی که می‌توانند باید هر چه سریع‌تر برای اوکراین تسلیحات ارسال کنند چرا که تنها با این کار اوکراین می‌تواند در دفاع در برابر حملات روسیه جان سالم به در ببرد.

وی تصریح کرد: هر کاری که لازم است باید برای کمک به پایان دادن به جنگ اوکراین انجام شود، اگرچه خصومت‌ها و درگیری‌ها ممکن است تا چند ماه و در بدترین احتمال تا چند سال ادامه داشته باشند.

فون در لاین گفت: اوکراین باید هر چیزی را که برای دفاع از خود لازم دارد، دریافت کند و تسلیحات سنگین یا سبک فرقی ندارد.

جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز به دنبال سفر به کی‌یف به همراه فون در لاین در اوایل ماه جاری میلادی گفته بود، پیروز درگیری‌ها در اوکراین در میدان نبرد مشخص می‌شود و تعهد اتحادیه اروپا برای تامین حمایت نظامی بیشتر از کی‌یف، راسخ و تزلزل‌ناپذیر است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها