آمریکا در یک ماه ۲۱۰ هزار مهاجر را بازداشت کرد

مقامات مرزی آمریکا اعلام کردند که در ماه مارس سال جاری ۲۱۰ هزار مهاجر را در مرز مشترک این کشور با مکزیک بازداشت کرده‌اند.

آمریکا در یک ماه ۲۱۰ هزار مهاجر را بازداشت کرد
کد خبر: 547613
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۸ ۰۸:۱۴:۴۷

مقامات مرزی آمریکا اعلام کردند که در ماه مارس سال جاری ۲۱۰ هزار مهاجر را در مرز مشترک این کشور با مکزیک بازداشت کرده‌اند.

به گزارش  ایرنا از "رویترز" این بالاترین آمار بازداشت ماهانه مهاجران در آمریکا در طول دو دهه گذشته است.

آمار بازداشت مهاجران در مرزهای آمریکا در ماه مارس ۲۴ درصد بیشتر از آمار مشابه سال گذشته است، زمانی که موج مهاجرت به آمریکا آغاز شد و رها شدن هزاران کودک بی‌سرپرست در ایستگاه‌های مرزی این کشور را به دنبال داشت. 

جو بایدن رئیس جمهور دموکرات آمریکا وعده داده است که بسیاری از سیاست‌های سختگیرانه مهاجرتی دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین این کشور را لغو کند اما به دلیل هجوم بی‌سابقه مهاجران به آمریکا، وی برای لغو این سیاست‌ها با مشکلات داخلی و خارجی مواجه شده است. 

جمهوری خواهان که امیدوارند در انتخابات میان دوره آمریکا اکثریت کنگره آمریکا را بدست آورند اعلام کرده‌اند مخالفت بایدن با سیاست‌های مهاجرتی ترامپ باعث شده تعداد بیشتری از مهاجران برای ورود به این کشور اقدام کنند. 

مقامات دولت بایدن هشدار داده‌اند که پس از لغو قانون سلامتی کرونا در ۲۳ ماه مه، مهاجرت‌های غیر قانونی به این کشور به شدت افزایش خواهد یافت. این قانون که به عنوان بند ۴۲ شناخته می‌شود، به دولت آمریکا اجازه می‌دهد برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، پناهجویان و سایر مهاجران را به سرعت به مکزیک اخراج کند. 

به گزارش ایرنا، به گفته مقام‌های آمریکایی، شهروندان ونزوئلا پس از مکزیک دومین گروه بزرگ مهاجران در این کشور هستند. 

دولت بایدن در ابتدای کار خود اعلام کرده بود که قصد دارد دلایل اصلی مهاجرت را بررسی کند. از جمله برنامه‌های بایدن برای ریشه کنی علل مهاجرتی ارسال کمک به کشورهای آمریکای مرکزی اعلام شده بود که با مشکلاتی از قبیل بحران آب و هوا، خشونت، فساد و فقر دست و پنجه نرم می‌کنند و باعث افزایش مهاجرت خانوادگی شده است. 

براساس قانون شهروندی ۲۰۲۱ آمریکا مهاجران بدون مدرک می‌توانند تقاضای وضعیت قانونی موقت و در صورت پرداخت مالیات و تایید صلاحیت‌شان بعد از ۵ سال گرین کارت دریافت کنند. همچنین در قوانین مهاجرتی آمریکا اصطلاح «غیرشهروند» جایگزین «بیگانه» می‌شود. 

طرح مهاجرتی جامع در آمریکا طی چند دهه مورد بی‌توجهی قرار گرفته است. آخرین تلاش‌های قابل توجه در این زمینه در سال ۲۰۱۳ در مجلس نمایندگان که کنترل آن در اختیار جمهوریخواهان بود، شکست خورد. 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها