کد خبر: 547555
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۷ ۱۷:۳۱:۲۰
| |

بازار نفت، یمن و اوکراین محور گفت و گوی بن سلمان با پوتین

ولیعهد عربستان با رئیس جمهور روسیه درباره بازار نفت و همکاری‌های مشترک در چارچوب ائتلاف اوپک پلاس، اوضاع یمن و جنگ اوکراین گفت و گو کرد.

بازار نفت، یمن و اوکراین محور گفت و گوی بن سلمان با پوتین
کد خبر: 547555
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۷ ۱۷:۳۱:۲۰

«محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان امروز (شنبه) در تماس تلفنی با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه درباره روابط دوجانبه و راه‌های ارتقای آن در زمینه‌های مختلف به نحوی که منافع دو کشور و ملت را تامین کند، بحث و تبادل نظر کردند. 

به گزارش ایرنا، به نقل از خبرگزاری عربستان سعودی (واس)، واس اضافه کرد: ولیعهد عربستان در این تماس تلفنی بر حمایت این کشور از تلاش‌هایی که منجر به راه‌حل سیاسی برای بحران اوکراین و دستیابی به امنیت و ثبات شود، تاکید کرد.  

در این پیوند، کاخ کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان امروز (شنبه) در یک تماس تلفنی، کار مشترک در چارچوب ائتلاف اوپک پلاس را مثبت ارزیابی کردند. 

کرملین افزود که آن‌ها همچنین در مورد وضعیت اوکراین و یمن گفت و گو کردند. 

در بیانیه ریاست جمهوری روسیه آمده است که «پوتین» و «محمد بن سلمان» در این تماس تلفنی موضوعات فوری مرتبط با همکاری‌های دوجانبه به ویژه در حوزه اقتصادی و تجاری را بررسی و از تلاش مشترک خود برای توسعه بیشتر روابط دوجانبه سودمند بین دو کشور سخن گفتند.  

در بیانیه کاخ کرملین آمده است که این تماس تلفنی به ابتکار طرف عربستانی صورت گرفته است. 

بر اساس این بیانیه، رئیس جمهور روسیه و ولیعهد عربستان از ادامه کار مشترک در چارچوب ائتلاف «اوپک پلاس» به منظور تضمین ثبات بازارهای جهانی نفت قدردانی کردند. 

در ادامه این بیانیه آمده است که دو طرف درباره تعدادی از پرونده‌های مطروحه در سطح بین الملل از جمله تحولات پرونده اوکراین و حل و فصل در یمن تبادل نظر کردند. 

این بیانیه اضافه کرد که رئیس جمهور روسیه و ولیعهد عربستان بر ادامه تماس‌های دو کشور در سطوح مختلف توافق کردند. 

بر اساس آنچه که خبرگزاری عربستان در آن زمان مخابره کرد، در سوم مارس گذشته، «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان در تماسی تلفنی از سوی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، درباره روابط دو کشور و راه‌های تقویت آن در زمینه‌های مختلف بحث و تبادل نظر کردند.  

در آن تماس ولیعهد عربستان درباره وضعیت اوکراین تماس تاکید کرد: این کشور از تلاش‌هایی که منجر به راه‌حل سیاسی که منجر به پایان دادن به بحران اوکراین و دستیابی به امنیت و ثبات می‌شود، حمایت می‌کند و ریاض برای میانجیگری بین همه طرف‌ها آمادگی دارد. 

با توجه به تاثیر بحران اوکراین بر بازارهای انرژی، ولیعهد عربستان در آن زمان علاقه مندی کشورش برای حفظ تعادل و ثبات بازار نفت را ابراز و به نقش توافق (اوپک پلاس) در این امر و اهمیت حفظ آن تاکید کرد.  

بر اساس بیانیه کرملین، پوتین در آن تماس همچنین بر غیرقابل قبول دانستن سیاسی کردن مسائل مربوط به عرضه انرژی جهانی به رغم وجود تحریم‌های تعدادی از کشورهای غربی علیه روسیه تاکید کرد.  

دو طرف همچنین به ادامه و توسعه همه جانبه برای مشارکت روسیه و عربستان که به نفع دو طرف باشد تاکید و توافق کردند که تماس‌ها را در سطوح مختلف ادامه دهند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها