کد خبر: 547462
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۷ ۰۸:۴۰:۳۰
| |

سازمان های اطلاعاتی آمریکا:

روسیه در اوکراین دچار نسل کشی نشده است

شبکه ان بی سی گزارش داد، سازمان‌های اطلاعاتی ایالات متحده نتوانسته اند اطلاعاتی برای حمایت از ادعاهای جو بایدن مبنی بر اینکه روسیه در حال نسل‌کشی در اوکراین است، جمع آوری کنند.

روسیه در اوکراین دچار نسل کشی نشده است
کد خبر: 547462
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۷ ۰۸:۴۰:۳۰

شبکه ان بی سی نیوز جمعه شب گزارش داد که مقامات دولت بایدن اعلام کرده اند که گزارش های اطلاعاتی آمریکا در مورد اوکراین از ادعاهای رییس جمهور مبنی بر وقوع نسل کشی در اوکراین پشتیبانی نمی کند.

به گزارش ایرنا، یک مقام اطلاعاتی ایالات متحده در این گزارش گفت که نسل کشی شامل هدف نابودی یک گروه قومی یا ملت است، اما تاکنون چنین چیزی در اوکراین رخ نداده است.

پیش از این جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در تداوم حملات لفظی اش به ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه برای نخستین بار او را به نسل کشی متهم کرد و گفت که حمله پوتین به اوکراین "نسل کشی" است.

بایدن گفت: بودجه خانواده های آمریکایی و توانایی آنها برای تامین سوخت خودروهایشان  نباید به اعلام جنگ از سوی یک "دیکتاتور" که در آن سوی جهان "نسل کشی" می کند، وابسته باشد.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین در پاسخ به سخنان بایدن گفت: روسیه چنین ادعاهایی را تلاشی برای تحریف کامل اوضاع میدانی می‌داند و آنها غیرقابل قبول هستند.

رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را عملیات ویژه خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. جنگ در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها