کد خبر: 547241
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۵ ۰۷:۴۲:۴۲
| |

جنیفر ساکی، سخنگوی کاخ سفید:

اظهارات بایدن درباره اوکراین، نظرات شخصی او هستند

ما همیشه در مذاکرات صلح از اوکراین حمایت خواهیم کرد

سخنگوی کاخ سفید با بیان اینکه اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا درباره اوکراین، فقط نظرات شخصی او هستند، گفت این اظهارات تأثیری بر موضع واشنگتن ندارد.

اظهارات بایدن درباره اوکراین، نظرات شخصی او هستند
کد خبر: 547241
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۵ ۰۷:۴۲:۴۲

جنیفر ساکی، سخنگوی کاخ سفید بامداد پنجشنبه سعی کرد دولت آمریکا را از اظهارات توهین‌آمیز و ادعاهای بی‌اساس «جو بایدن» رئیس‌جمهور این کشور درباره روسیه و جنگ اوکراین فاصله دهد.

به گزارش فارس، ساکی طی نشست خبری گفت کاخ سفید بر این باور است که اظهارات بایدن در مورد «نسل‌کشی» در اوکراین فقط نظرات شخصی او هستند.

به نوشته وبگاه «ریانووستی» وی همچنین تاکید کرد که چنین اظهاراتی نمی‌تواند به چشم‌انداز مذاکرات صلح آسیب برساند و بر موضع آمریکا در مورد حل‌وفصل بحران هم تاثیری نمی‌گذارد.

سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به سوالی درباره اظهارات بایدن که روز سه‌شنبه دو بار اقدامات نیروهای روسیه را «نسل‌کشی» در اوکراین نامید، توضیح داد: «بعید است که رئیس جمهور پوتین به دلیل سخنانی که از زبان رئیس جمهور آمریکا به گوش می‌رسد، تصمیم به عدم شرکت در مذاکرات صلح بگیرد. اگر به نفع او باشد، او تصمیم خواهد گرفت در این مذاکرات شرکت کند».

بر این اساس، ساکی با بیان اینکه دولت آمریکا همیشه از مقامات اوکراین در مذاکره حمایت خواهد کرد، اظهار داشت:‌«ما همیشه از مذاکرات صلح حمایت خواهیم کرد. رئیس جمهور، وزیر امور خارجه، مشاور امنیت ملی همیشه حمایت خواهند کرد. و ما از اوکراینی‌ها در این تلاش‌ها حمایت می‌کنیم».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها