کد خبر: 547217
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۴ ۲۰:۳۳:۱۷
| |

دیدار میشل عون با سفیر عربستان در بیروت

​رئیس‌جمهوری لبنان پس از بازگشت ولید بخاری سفیر عربستان در بیروت به لبنان در پی بحران دیپلماتیک بین دو کشور با وی دیدار کرد.

دیدار میشل عون با سفیر عربستان در بیروت
کد خبر: 547217
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۴ ۲۰:۳۳:۱۷

«ولید بخاری» سفیر عربستان در بیروت با میشل عون رئیس جمهور لبنان درباره برقراری مجدد روابط لبنان و عربستان پس از بحران اخیر بین دو کشور رایزنی کرد.

به گزارش ایسنا، بخاری با تأکید بر تمایل عربستان به حمایت از مردم لبنان و ایستادن در کنار آنها، اظهار داشت که میشل عون را جریان سازوکار صندوق مشترک عربستان و فرانسه که به حمایت‌های بشردوستانه و دستیابی به ثبات و توسعه لبنان اختصاص دارد، قرار داده است.

پس از حل بحران دیپلماتیک ریاض و بیروت و در پی اظهارات وزیر اطلاع‌رسانی سابق لبنان درباره جنگ یمن، هفته گذشته دولت عربستان سفیر خود را به لبنان بازگرداند.

عربستان آبان ماه گذشته در پی اظهارات جورج قرداحی، وزیر اطلاع‌رسانی لبنان درباره یمن، سفیرش در بیروت را فراخواند و از سفیر لبنان در ریاض نیز خواست ظرف ۴۸ ساعت کشور را ترک کند.

این اقدامات پس از آن صورت گرفت که قرداحی در یک برنامه شبکه تلویزیونی الجزیره حمله ائتلاف سعودی به یمن را محکوم کرد که این موضوع واکنش اعضای شورای همکاری خلیج فارس از جمله ریاض را به همراه داشت.

وی در پاسخ به سوالی درمورد موضعش درباره جنگ یمن گفته بود: ملتی از خودشان دفاع می‌کنند، آیا به کسی تجاوز می‌کنند؟ به نظر من این جنگ یمن پوچ است و باید متوقف شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها