کد خبر: 547189
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۴ ۱۷:۳۴:۱۵
| |

سوئیس اموال بلوکه شده مرتبط با پرونده حسنی مبارک را آزاد کرد

​دادستان‌های سوئیسی از آزادی اموال رئیس‌جمهوری پیشین مصر و اطرافیانش خبر دادند.

سوئیس اموال بلوکه شده مرتبط با پرونده حسنی مبارک را آزاد کرد
کد خبر: 547189
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۴ ۱۷:۳۴:۱۵

دادستان‌های سوئیسی اعلام کردند که ۴۰۰ میلیون فرانک (۴۲۹ میلیون دلار) اموال بلوکه شده حسنی مبارک و اطرافیانش را آزاد کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از النشره، این اموال به عنوان بخشی از تحقیقات مرتبط با پول‌شویی و جرایم سازمان‌دهی شده مرتبط با حلقه نزدیکان حسنی مبارک، رئیس‌جمهوری پیشین مصر به مدت ۱۱ سال بلوکه شده بودند و به دلیل کمبود شواهد کافی برای اعلام جرم آزاد شدند.

دفتر دادستان کل سوئیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: اطلاعات دریافت شده در همکاری با مقامات مصری برای تقویت اتهاماتی که در آغاز بهار عربی مطرح شده بودند کافی نبوده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: در نبود شواهد کافی برای جرایم احتمالی انجام گرفته در مصر نمی‌توان ثابت کرد که اموال بلوکه شده در سوئد از منبع غیرقانونی نشات گرفته است و براساس اطلاعات موجود نمی‌توان اتهامات پولشویی را تایید کرد.

۱۴ نفر از جمله علاء و جمال - فرزندان حسنی مبارک - از مظنونین این پرونده بودند. علاوه بر این اشخاص اموال ۲۸ شخص و ۴۵ نهاد دیگر نیز توقیف شده بود.

دفتر دادستانی سوئیس اعلام کرد که "آخرین بخش تحقیقات سوئیس تنها بر روی ۵ نفر تمرکز داشته" اما هویت این افراد مشخص نشده است.

تمامی مظنونین اصلی از موقعیت اقتصادی و دولتی حائز اهمیتی برخوردار بوده‌اند.

بیش از ۲۱۰ میلیون فرانک (۲۲۴ میلیون دلار) در مراحل اولیه تحقیقات آزاد شده بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها