توصیه لاوروف به دیپلمات‌های روس درباره تردد در کشورهای دیگر

وزیر خارجه روسیه گفت که به دنبال تهدیدها علیه دیپلمات‌های روسیه در برخی کشورها، توصیه‌های ایمنی برای آن‌ها صادر شده است.

توصیه لاوروف به دیپلمات‌های روس درباره تردد در کشورهای دیگر
کد خبر: 546876
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۲ ۲۰:۲۵:۵۷

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه روز دوشنبه در یک مصاحبه تلویزیونی گفت که وزارت خارجه روسیه تهدیدهایی را علیه دیپلمات‌های خود در برخی کشورها دریافت کرده و به همین دلیل هشددارهای امنیتی برای آن‌ها صادر شده است.

به گزارش فارس، به گزارش خبرگزاری «تاس» «سرگئی لاروف» وزیر خارجه روسیه گفت که به دیپلمات‌های روسیه در خارج از کشور هشدار داده شده که از تردد در شهرها به تنهایی خودداری کنند.

وزیر خارجه روسیه افزود که دیپلمات‌های روس در شرایط سختی کار و زندگی می‌کنند. لاوروف گفت: «حملات اساساً تروریستی علیه ماموریت‌های ما و امنیت فیزیکی دیپلمات‌ها وجود دارد. ما اکنون به آنها توصیه می‌کنیم که به تنهایی در شهرها نباشند.»

لاوروف گفت که مسکو بیش از پیش نگران اتباع روسیه در خارج از کشور است.

وی ادامه داد: «آنها به طور مرتب مورد حملات فیزیکی قرار می‌گیرند. من می‌دانم که این موضوع در پایتخت‌های غربی و در نشست‌هایی در سفارت‌خانه‌های غربی در مسکو مورد بحث قرار دارد.»

به دنبال عملیات نظامی روسیه در اوکراین آمریکا و متحدان و شرکای این کشور هجمه بی سابقه‌ای را علیه روسیه راه اندازی کرده‌اند و علاوه بر تحریم‌های اقتصادی، دپیلمات‌های روسیه را از کشورهای خود اخراج می‌کنند.

وزارت خارجه روسیه  اعلام کرده که مسکو این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که پس از اخراج دیپلمات‌های روسی توسط فرانسه از این کشور، تلافی کند.

پیشتر نیز خبرگزاری «تاس» روسیه خبر داده بود که پارلمان اروپا ورود دیپلمات‌ها و مقامات روسیه و بلاروس به مقر این نهاد را ممنوع کرده است.

ریاست پارلمان اروپا در بیانیه‌ای ادعا کرده بود: «در منزلگاه دموکراسی برای کسانی که به‌دنبال نابودی نظم دموکراتیک هستند جایی وجود ندارد». کشورهای اروپای طی سال‌های گذشته نیز با بهانه‌های متفاوت و به تبعیت از واشنگتن بارها دست به اخراج دیپلمات‌های روس زده بودند.

 «آلکساندر گروشکو» معاون وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرده که ساز وکار کشورهای اروپایی برای اخراج دیپلمات‌های روس از قبل برنامه ریزی شده و این امر سبب وخامت طولانی مدت روابط دیپلماتیک خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها