کد خبر: 546814
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۲ ۱۵:۱۳:۱۱
| |

اتحادیه اروپا ۲۱ خط هوایی روسی را به خطوط ممنوعه اضافه می‌کند

​کمیسیون حمل و نقل اروپا 21 شرکت هواپیمایی روسی را به فهرست شرکت‌های هواپیمایی که در این اتحادیه 27 کشوری منع شده‌اند، اضافه کرده است.

اتحادیه اروپا ۲۱ خط هوایی روسی را به خطوط ممنوعه اضافه می‌کند
کد خبر: 546814
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۲ ۱۵:۱۳:۱۱

بازوی اجرایی اتحادیه اروپا روز دوشنبه اعلام کرد، کمیسیون اروپا 21 شرکت هواپیمایی روسی را به فهرست شرکت‌های هواپیمایی که در این اتحادیه 27 کشوری منع شده‌اند، اضافه کرده است، زیرا استانداردهای ایمنی بین‌المللی را برآورده نمی‌کنند.

به گزارش ایلنا، به نقل از رویترز، آدینا والئان، کمیسر حمل و نقل اتحادیه اروپا گفت: آژانس حمل و نقل هوایی فدرال روسیه به خطوط هوایی روسیه اجازه داده است تا صدها هواپیمای خارجی را بدون گواهینامه معتبر صلاحیت پرواز به کار گیرند.

وی گفت: شرکت‌های هوایی روسیه آگاهانه این کار را برخلاف استانداردهای ایمنی بین‌المللی مربوطه انجام داده‌اند. این یک تهدید ایمنی فوری است.

وی افزود که تصمیم برای ممنوعیت شرکت‌های هواپیمایی دارای گواهینامه در روسیه، که شامل آئروفلوت نیز می‌شود، تحریم دیگری علیه مسکو به دلیل تهاجم این کشور به اوکراین نیست، بلکه اقدامی تنها بر اساس دلایل فنی و ایمنی اتخاذ شده است.

 این کمیسیون اعلام کرد که پس از اضافه شدن 21 شرکت هواپیمایی روسی، لیست سیاه اتحادیه اروپا از شرکت‌های هواپیمایی ممنوعه از آسمان اتحادیه اروپا اکنون شامل 117 شرکت است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها