کد خبر: 546665
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۱ ۱۷:۱۵:۰۲
| |

دیدار رئیس جمهور ترکمنستان با معاون نخست وزیر روسیه

معاون نخست وزیر روسیه که در رأس یک هیأت از مقامات عالی رتبه این کشور به ترکمنستان سفر کرده با رئیس جمهور این کشور دیدار و بر افزایش همکاری‌های دوجانبه تاکید کرد.

دیدار رئیس جمهور ترکمنستان با معاون نخست وزیر روسیه
کد خبر: 546665
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۱ ۱۷:۱۵:۰۲

«سردار بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان امروز با «الکسی اورچوک» معاون نخست وزیر فدراسیون روسیه که در راس هیئتی به «عشق‌آباد» سفر کرده دیدار کرد.

​به گزارش فارس، بر اساس این گزارش، در این دیدار طرفین در مورد پتانسیل همکاری در زمینه‌هایی مانند تجارت، سوخت و انرژی، کشاورزی، بخش حمل و نقل و ارتباطات، صنایع سبک و صنایع تبادل نظر کردند.

مقامات ارشد دو کشور همچنین بر اهمیت ارتباط بین کمیسیون‌های اقتصادی ترکمنستان و روسیه که ریاست آن را اورچوک به عهده دارد، تاکید و وظایف بعدی آنها مشخص شد.  

در این دیدار طرفین بر لزوم افزایش حجم تجارت متقابل، فعالیت‌های سرمایه گذاری، ارتقای ارتباط  مستقیم بین جوامع تجاری ترکمنستان و روسیه تاکید کردند.

دو طرف همچنین به همکاری در دریای خزر به ویژه در حوزه کشتی سازی پرداختند.

بردی محمد اف و اورچوک همچنین ایجاد ارتباطات فرهنگی و بشردوستانه بین دو کشور را مهم ارزیابی کرده و بر افزایش این نوع همکاری‌های تاکید کردند.

 لازم به ذکر است در اکتبر 2021 برنامه همکاری اقتصادی بین دولت های ترکمنستان و فدراسیون روسیه برای سال‌های 2023-2021 به امضای نماینده ویژه دو کشور رسیده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها