کد خبر: 546662
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۱ ۱۶:۲۶:۱۷
| |

بازجویی از اتباع خارجی در ژاپن

حدود ۶۳ درصد از افرادی با اصل و نسب خارجی که مقیم ژاپن هستند، طی پنج سال گذشته از سوی پلیس این کشور مورد بازجویی قرار گرفته اند.

بازجویی از اتباع خارجی در ژاپن
کد خبر: 546662
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۱ ۱۶:۲۶:۱۷

حدود ۶۳ درصد از افرادی با اصل و نسب خارجی که مقیم ژاپن هستند، طی پنج سال گذشته از سوی پلیس این کشور مورد بازجویی قرار گرفته اند.

به گزارش ایرنا، به نقل از خبرگزاری کیودو، این یافته، مدرکی دال بر رفتار متعصبانه پلیس ژاپن نسبت به اتباع بیگانه است.

در یک بررسی که از سوی یک مرکز تحقیقاتی در توکیو انجام شد، ۲ هزار و ۹۴ نفر با اصالت خارجی مورد پرسش و پاسخ قرار گرفتند.  

این نظرسنجی پس از دریافت شکایت هایی از سوی برخی از افراد به دلیل بازجویی از سوی پلیس به دلیل ظاهرشان انجام شد.

نتایج این نظرسنجی نشان داد در میان افرادی که طی پنج سال گذشته از سوی پلیس به آنها مراجعه شده است، ۵۰.۴ درصد دو تا پنج بار متوقف شدند، در حالی که ۱۰.۸ درصد ۶ تا ۹ بار و ۱۱.۵ درصد ۱۰ بار یا بیشتر مورد بازجویی قرار گرفتند.

در مجموع، ۷۰.۳ درصد از این افراد گفتند نسبت به بازجویی پلیس احساس ناخوشایندی داشتند و ۸۵.۴ درصد نیز رفتار پلیس درمورد خود را ناشی در اصالت خارجی شان دانستند.

۷۶.۹ درصد از افرادی که مورد بازجویی پلیس قرار گرفتند، گفتند که هیچ دلیلی برای مورد ظن قرار گرفتن وجود نداشت.

در بخشی از توضیحات این افراد تاکید شد افسران پلیس پس از آگاهی از ملیت خارجی این افراد، رفتاری آمرانه نسبت به آنها نشان داده اند.

در سال ۱۳۹۹، انتشار ویدیوی خشونت پلیس ژاپن با یک تبعه خارجی در توکیو، باعث اعتراض و تجمع شماری از مخالفان تبعیض نژادی و خارجی های مقیم این کشور در توکیو شد.

پلیس توکیو خرداد همان سال یک خودروی تویوتا را به خاطر اینکه یک شهروند خارجی پشت فرمان نشسته بود، متوقف کرد، از راننده در مورد شغلش سوالاتی پرسید و داخل ماشین را کنترل کرد. سپس پلیس در پاسخ به سوال راننده مبنی بر اینکه به چه جُرمی او را که راهی دندانپزشکی بود، متوقف کرده است، با وی با خشونت رفتار کرد.

پس از انتشار ویدئوی خشونت پلیس در شبکه های اجتماعی، مخالفان تبعیض نژادی علیه شهروندان خارجی مقیم ژاپن، تجمع اعتراض آمیزی در مقابل کلانتری منطقه شیبویا در توکیو برگزار کردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها