کد خبر: 546380
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۰ ۰۸:۳۳:۱۸
| |

مجارستان از طریق هوایی سوخت اتمی از روسیه دریافت کرد

وزیر خارجه مجارستان اعلام کرد، این کشور نخستین محموله سوخت اتمی را از طریق هوایی از روسیه دریافت کرده است.

مجارستان از طریق هوایی سوخت اتمی از روسیه دریافت کرد
کد خبر: 546380
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۰ ۰۸:۳۳:۱۸

پیتر سیجارتو، وزیر خارجه مجارستان اعلام کرد، این کشور نخستین محموله سوخت اتمی را از طریق هوایی از روسیه دریافت کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از برگزاری رویترز، وزیر امور خارجه مجارستان در حالی این مساله را مطرح کرد که در پی جنگ اوکراین انتقال محموله‌های سوخت اتمی از طریق خطوط ریلی غیرممکن شده است.

وی همچنین تاکید کرد که دولت مجارستان هرگونه تحریم علیه نفت و گاز روسیه را رد می‌کند و افزود: اعمال تحریم علیه فعالیت‌های مرتبط با انرژی اتمی خط قرمز مجارستان است.

وزیر خارجه مجارستان همچنین در ویدئویی فیسبوکی از بروکسل عنوان داشت: سوخت اتمی برای نیروگاه برق اتمی "پکس" مجارستان همواره از جانب روسیه و از طریق خط ریلی اوکراین انجام می‌شد اما متاسفانه این اقدام به دلیل جنگ در اوکراین دیگر امکان ندارد و ما جایگزینی برای آن یافتیم که از طریق هوایی است.

این دیپلمات ارشد مجارستانی همچنین ادامه داد، محموله سوخت اتمی از طریق هوایی و از بلاروس، لهستان و اسلواکی به دست ما رسیده است.

دولت بخارست می‌خواهد نیروگاه اتمی ۲ گیگاواتی ساخت روسیه را با دو راکتور VVER ساخت روسیه، که هر یک ظرفیت ۱.۲ گیگاوات دارد، توسعه دهد.

این پروژه که در سال ۲۰۱۴ بدون مناقصه به کمپانی روس‌اتم واگذار شد، اغلب به عنوان نشانه‌ای از روابط گرم بین ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ذکر شده است. این پروژه چندین بار با تاخیر مواجه شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها