کد خبر: 546222
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۹ ۰۴:۱۰:۰۰
| |

دختران تحریم‌شده پوتین چه کسانی‌اند و از آنها چه می‌دانیم؟+ عکس

دختران تحریم‌شده پوتین چه کسانی‌اند و از آنها چه می‌دانیم؟+ عکس
کد خبر: 546222
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۹ ۰۴:۱۰:۰۰

هویت دختران پوتین هرگز از سوی شخص او و یا کرملین تایید نشده است و هیچ عکسی از آنان در سنین بزرگسالی هم به‌صورت رسمی منتشر نشده است. حتی حدس‌وگمان فراوانی پیرامون تعداد فرزندان پوتین وجود دارد.

به گزارش یورونیوز، پوتین قبلا گفته بود که دخترانش در روسیه زندگی می‌کنند و در هیچ کشور دیگری جز روسیه، تحصیل نکرده‌اند. پوتین افزود آنها به تحصیلاتشان ادامه می‌دهند و کار می‌کنند و او به دخترانش مفتخر است.

کاترینا تیخونووا ۳۵ ساله، دختر کوچک‌تر پوتین، سال ۱۹۸۶ در درسدن آلمان متولد شد. در آن زمان پوتین به‌عنوان جاسوس کا‌گ‌ب در آلمان مشغول بود. تیخونووا، که نام خانوادگی مادربزرگ مادری‌اش را برای خود انتخاب کرده، در دانشگاه دولتی سنت پترزبورگ و دانشگاه دولتی مسکو درس خوانده و در رشته ریاضی و فیزیک مدرک کارشناسی ارشد گرفت.

طبق جزئیات بسته تحریمی آمریکا، کاترینا از مدیران بخش فناوری است و کارش از دولت روسیه و صنعت دفاعی آن حمایت می‌کند.

تیخونووا به فرهنگ ژاپنی و رقص راک‌اندرول آکروباتیک علاقه دارد. در سال ۲۰۱۳ او و شریک رقصش در مسابقات قهرمانی جهان در سوییس، به مقام پنجم رسیدند.

ٰتیخونووا با یکی از پسران نیکولای شامالوف، از مشاوران نزدیک پوتین و شریک بانک روسیه، ازدواج کرد. دولت آمریکا این بانک را «بانک شخصی مقام‌های بلندپایه کرملین» می‌خواند. پسر شامالوف، وقتی تنها ۲۰ سال داشت به سمت مشاور کل حقوقی اقتصاد خارجه شرکت گازپروم منصوب شد و تنها دو سال پس از عروسی با دختر پوتین، مجله فوربز، شامالوف را یکی از جوان‌ترین میلیاردهای روسیه معرفی کرد.

دختر بزرگ‌تر پوتین، ماریا ورونتسوا ۳۶ ساله، تخصص سیستم غدد درون‌ریز دارد.

ورونتسوا که در یک پنت‌هاوس مقابل سفارت آمریکا در مسکو زندگی می‌کند در سال ۲۰۱۹ و در مصاحبه با تلویزیون دولتی روسیه از برنامه‌هایش برای یک پروژه پزشکی نزدیک به ۶۵۰ میلیون‌ دلاری برای کمک به درمان سرطان سخن گفت.

ورونتسوا در سال ۲۰۱۳ با یوریت فاسن، تاجر هلندی اصالتا روسی ازدواج کرد و این دو در پنت‌هاوسی در آمستردام زندگی می‌کردند. در سال ۲۰۱۴ و در پی سرنگونی هواپیمای ام‌اچ۱۷ به‌دست نیروهای حامی روسیه بر فراز اوکراین، چند همسایه ورونتسوا خواهان اخراج او از این شهر شدند.

به‌تازگی گروهی از مردم آمستردام با گذاشتن نوشته‌ای در ملکی متعلق به ماریا و همسرش، از او خواستند از پدرش بخواهد که به جنگ اوکراین خاتمه دهد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها