کد خبر: 546039
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۷ ۱۰:۴۳:۰۳
| |

نوری المالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون عراق:

ایران مدارکی مبنی بر دخالت خارجی‌ها در ائتلاف سه‌گانه دارد

رئیس ائتلاف دولت قانون عراق گفت که ایرانی‌ها شواهد و مدارکی در اختیار ما قرار داده‌اند که نشان می‌دهد برخی کشورهای خارجی در ائتلاف سه‌گانه دخالت می‌کنند.

ایران مدارکی مبنی بر دخالت خارجی‌ها در ائتلاف سه‌گانه دارد
کد خبر: 546039
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۷ ۱۰:۴۳:۰۳

نوری المالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون عراق گفت که ایرانی‌ها شواهد و مدارکی در اختیار ما قرار داده‌اند که نشان می‌دهد برخی کشورهای خارجی در ائتلاف سه‌گانه دخالت می‌کنند.

به گزارش ایرنا،  رئیس ائتلاف دولت قانون عراق در یک گفت‌ وگوی تلویزیونی اعلام کرد که اختلافات میان چارچوب هماهنگی شیعی و ائتلاف سه‌گانه (متشکل از مسعود بارزانی، مقتدا صدر و محمد الحلبوسی)، دو جنبه داخلی و خارجی دارد.

رئیس ائتلاف دولت قانون از ائتلاف سه گانه خواست که بر سر یک میز بنشینند و بدون دخالت خارجی، دولت تشکیل دهند.

ائتلاف سه جانبه از حزب دمکرات کردستان عراق (مسعود بارزانی)، جریان صدر (مقتدا صدر) و السیاده (الحلبوسی – خمیس الخنجر) شکل گرفته و درصدد انحصار تمامی پست‌های کلان این کشور از جمله ریاست جمهوری، نخست وزیری و تشکیل کابینه بود، هرچند پیش از این نیز به ریاست پارلمان دست یافت.

نوری المالکی ادامه داد: از ایران خواستیم که در این موضوع دخالت نکند و دخالت هم نکرد تا اینکه شواهد و عکس‌های دیدار محمد الحلبوسی و خمیس الخنجر با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه را نشان دادند.

رئیس ائتلاف دولت قانون عراق افزود: اینکه تأکید ما بر تشکیل دولت برآمده از فراکسیون اکثریت است، برای این است که در تجربه دولت عادل عبدالمهدی، او برآمده از فراکسیون اکثریت نبود و با استعفای عبدالمهدی فراکسیون اکثریتی در کار نبود تا جانشین وی را معرفی کند و این باعث بلاتکلیفی شد.

وی گفت: بسیار امیدوار هستیم که با انعطاف بالای چارچوب هماهنگی کار به انتخابات مجدد و دولت فوق‌العاده یا انحلال پارلمان یا اقداماتی از این دست نکشد، چراکه در اینصورت مردم امیدی به فرآیند سیاسی کشور نخواهند داشت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها