کد خبر: 545671
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۵ ۰۸:۴۳:۵۱
| |

برادر ناتنی پادشاه اردن عنوان سلطنتی خود را کنار گذاشت

ولیعهد سابق و برادر ناتنی پادشاه اردن از کنار گذاشتن عنوان سلطنتی خود خبر داد.

برادر ناتنی پادشاه اردن عنوان سلطنتی خود را کنار گذاشت
کد خبر: 545671
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۵ ۰۸:۴۳:۵۱

شاهزاده حمزه بن الحسین، ولیعهد سابق اردن و برادر ناتنی عبدالله دوم، پادشاه این کشور اعلام کرد که عنوان سلطنتی خود "امیر" (شاهزاده) را کنار گذاشته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از فرانس۲۴، وی در توییتی در این باره نوشت: از باب امانت داری و وجدان، راهی به جز کنار گذاشتن عنوان امیر نمی‌بینم.

ولیعهد سابق اردن ادامه داد: پس از آنچه طی سال‌های گذشته دیدم، به این نتیجه رسیدم که اعتقاد شخصی و اصول ثابتی که پدرم در من نهادینه کرده است و من در طول زندگی‌ام تلاش کردم به آن پایبند باشم، با رویکرد، گرایش و روش‌های مدرن نهادهای ما همخوانی ندارد.

وی همچنین تاکید کرد: برای من موجب افتخار است که برای سال‌ها با این عنوان (امیر) به کشورم خدمت کنم و تا زمانی که زنده هستم به اردن عزیزمان وفادار خواهم ماند.

سال میلادی گذشته دادگاه تجدیدنظر اردن حکم‌های صادره از سوی دادگاه امنیت کشور علیه باسم عوض‌الله و حسن بن زید در پرونده معروف به فتنه را تأیید کرد. این متهمان به ۱۵ سال حبس محکوم شدند.

سوم آوریل ۲۰۲۱ مقامات اردن حسن بن زید و باسم عوض الله و چند تن دیگر را به دلایل امنیتی بازداشت و لیست‌های اتهامی را علیه آن‌ها صادر کردند که نشان می‌داد بین آن‌ها و شاهزاده حمزه ارتباط بوده است. این افراد به هدف قرار دادن امنیت اردن و توطئه علیه پادشاه متهم شده بودند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها