ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین:

روسیه درحال تجدید قوا برای حمله مجدد به شرق اوکراین است

رئیس جمهوری اوکراین با بیان اینکه روسیه درحال تجدید قوا برای حمله مجدد به منطقه دونباس در شرق اوکراین است، گفت: ما حتی یک جمله از حرف های مقام های روس را باور نمی کنیم و برای هر متر از سرزمینمان خواهیم جنگید.

روسیه درحال تجدید قوا برای حمله مجدد به شرق اوکراین است
کد خبر: 545239
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۱ ۰۹:۵۳:۲۲

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در یک سخنرانی ویدئویی، ضمن رد ادعاهای روسیه درباره کاهش تنش ها در مناطق درگیری گفت: روسها در حال تجدید قوا برای حمله به منطقه دونباس در شرق اوکراین هستند.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، رئیس جمهور اوکراین در عین حال درخواست از جامعه جهانی برای داشتن تانک، هواپیما و سیستم های توپخانه ای را حق این کشور اعلام کرد.

منطقه ماریوپل که بخشی از دونتسک محسوب می شود، اکنون در محاصره نیروهای روسیه بوده و درگیری ها در این منطقه شدید گزارش می شود.

یک مذاکره کننده روسیه، روز سه شنبه پس از پایان مذاکرات استانبول گفته بود که روسیه از حومه کی یف و چرنیهف در شمال اوکراین عقب نشینی خواهد کرد.

اگرچه گزارش هایی درباره تداوم گلوله باران شهرها وجود دارد اما یک روز بعد از مذاکرات استانبول، مقام های نظامی آمریکا اعلام کردند که نیروهای روسیه در حال خروج از نیروگاه هسته ای چرنوبیل هستند.

منطقه دونباس در شرق اوکراین اکنون در کنترل جمهوری های دونتسک و لوگانسک از جمهوری های مورد حمایت روسیه است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها