کد خبر: 545150
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۰ ۱۰:۲۳:۲۱
| |

رایزنی وزرای خارجه ایران و پاکستان در حاشیه سومین نشست کشورهای همسایه افغانستان

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان امروز در حاشیه سومین نشست کشورهای همسایه افغانستان در شهر تونشی چین دیدار و گفت‌وگو کردند.

رایزنی وزرای خارجه ایران و پاکستان در حاشیه سومین نشست کشورهای همسایه افغانستان
کد خبر: 545150
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۰ ۱۰:۲۳:۲۱

حسین امیرعبداللهیان، و شاه محمود قریشی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان بعدازظهر امروز (چهارشنبه) دهم فروردین ماه به وقت محلی در حاشیه سومین نشست کشورهای همسایه افغانستان در شهر تونشی چین دیدار کرده و به گفت‌وگو نشستند.

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه همچنین امروز قرار است با وزرای خارجه قطر، ترکمنستان و اندونزی دیدار کند.امشب هم مهمانی افتتاحیه نشست از سوی وانگ یی وزیر امور خارجه چین برگزار می‌شود. 

سومین نشست همسایگان افغانستان با حضور وزرای خارجه و مقامات ایران، پاکستان، چین، ترکمنستان، ازبکستان، روسیه و تاجیکستان صبح فردا (پنجشنبه) در تونشی واقع در استان «آن هویی» در شرق چین برگزار شود. علاوه بر این قرار است نشستی نیز در حاشیه نشست همسایگان با حضور وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان، قطر، اندونزی و هیأتی از طالبان برگزار شود و گفته می‌شود امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه افغانستان در نشست دوم حضور خواهد یافت. 

امیرعبداللهیان علاوه بر سخنرانی در نشست وزرای امور خارجه کشورهای همسایه افغانستان امروز و فردا دیدارهایی‌های دوجانبه با برخی مقامات دیگر شرکت کننده و وانگ یی وزیر خارجه دیدار دوجانبه داشته باشد.

پیش بینی می‌شود بیانیه این نشست پیش از ظهر فردا به وقت چین منتشر شود.

حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان، سید رسول موسوی دستیار وزیر و مدیرکل آسیای جنوبی، رضا زبیب دستیار وزیر و مدیرکل شرق آسیا و اقیانوسیه و علیرضا حقیقیان دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل اوراسیای وزارت خارجه نیز در این هیأت حضور دارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها