حقانی در دیدار با نماینده پوتین:

فرصت به‌رسمیت شناختن طالبان فراهم شده است

وزیر کشور طالبان در دیدار با نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه برای افغانستان خواستار به‌رسمیت شناختن دولت طالبان و همکاری در راستای منابع مشترک دو کشور شد.

فرصت به‌رسمیت شناختن طالبان فراهم شده است
کد خبر: 544601
|
۱۴۰۱/۰۱/۰۵ ۱۰:۲۲:۳۶

«ضمیر کابلوف» نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه و هیئت بین‌الوزارتی این کشور متشکل از نمایندگان وزارت‌های دفاع، کشور، اقتصاد، کشاورزی و انرژی روسیه با «سراج‌الدین حقانی» وزیر کشور طالبان دیدار کردند.

به گزارش تسنیم، براساس بیانیه منتشر شده توسط وزارت کشور طالبان، کابلوف در این دیدار ضمن وعده همکاری با هیئت حاکمه افغانستان تاکید کرد که مسکو می‌تواند نیازهای طالبان را برآورده کند.

حقانی نیز با تشکر از تلاش‌های روسیه در رابطه با روند صلح افغانستان گفت: ما به تمام تعهداتی که کرده‌ایم، متعهد هستیم و از افغانستان هیچ خطری متوجه کشورهای همسایه و سایر کشورها نخواهد بود.

وزیر کشور طالبان در ادامه مبارزه با مواد مخدر را وظیفه تمام کشورها خواند و تاکید کرد که این معضل نه تنها تهدیدی علیه افغانستان بلکه همه کشورهاست و خواستار مبارزه مشترک در این زمینه شد.

وی همچنین خطاب به هیئت روسیه گفت: اکنون فرصت خوبی برای کشورهای خارجی جهت به‌رسمیت شناختن طالبان مساعد شده تا براساس منافع متقابل و مشترک کار شود.

کابلوف پیش از این نیز با وزیر خارجه و معاون اقتصادی نخست وزیر طالبان درباره تقویت روابط سیاسی و اقتصادی گفت‌وگو کرده بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها