کد خبر: 544488
|
۱۴۰۱/۰۱/۰۴ ۱۰:۳۱:۰۷
| |

دستور اخراج یمنی‌ها از حرم نبوی

منابع خبری گزارش دادند که مقامات سعودی دستور اخراج تمام شهروندان یمنی اعم از دانشجویان، معلمان و کارمندان از حرم نبوی را صادر کرده‌اند.

دستور اخراج یمنی‌ها از حرم نبوی
کد خبر: 544488
|
۱۴۰۱/۰۱/۰۴ ۱۰:۳۱:۰۷

پایگاه خبری شبکه «روسیا الیوم»، شامگاه (چهارشنبه)، به نقل از یک خبرنگار یمنی خبر داد که مقامات سعودی دستور اخراج تمام یمنی‌ها از حرم نبوی را صادر کرده‌اند.

​به گزارش فارس، بنابر گزارش روسیا الیوم، این خبرنگار یمنی در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر خبر داد: «۶۳ دانشجو،  معلم و کارمند یمنی تمام افرادی بودند که در حرم نبوی شریف باقی مانده بودند که رسما به آن‌ها ابلاغ شد با پایان ماه آوریل (ماه آتی میلادی) [مسجد النبی را]‌ ترک کنند تا این‌گونه یمن تنها کشور عربی و اسلامی باشد که حرم کاملا از حضور [مردم] آن خالی می‌شود».

این خبرنگار یمنی در ادامه اشاره کرد: «حذف [دارندگان] تابعیت یمنی از حدود سه سال پیش آغاز شده است».

پیش از این، سازمان حقوقی «سام» از تصمیم مقامات سعودی مبنی بر لغو قرارداد کارکنان یمنی در جنوب عربستان خبر داده بود و این تصمیم را «دارای ابعاد سیاسی غلط»  خوانده بود و در عین حال گفته بود که این گام «معنای تبعیض‌نژادی غیرقابلی قبولی دارد».

این سازمان حقوق‌بشری که مقر آن در ژنو قرار دارد، از مقامات عربستان سعودی خواسته بود که از این تصمیم غیرعلنی عقب‌نشینی کنند چراکه این گام آشکارا قوانین بین‌المللی را نقض می‌کرد. سازمان سام همچنین ضمن اشاره به وضعیت بد اقتصادی کشور یمن، در یکی از بیانیه‌های خود به تبعات این تصمیم پرداخته بود و خاطرنشان کرده بود که مقامات سعودی این تصمیم را علنی نکردند و اخبار منتشر شده در این زمینه را هم تکذیب نکردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها