توضیح ارتش عراق درباره نتیجه تحقیقات در خصوص مقر موساد در اربیل

پس از اعلام بغداد درباره تشکیل یک کمیته‌ حقیقت‌یاب در خصوص وجود مقر موساد در اربیل، سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک ارتش عراق توضیحاتی درباره نتیجه این تحقیقات ارائه کرد.

توضیح ارتش عراق درباره نتیجه تحقیقات در خصوص مقر موساد در اربیل
کد خبر: 544217
|
۱۴۰۱/۰۱/۰۱ ۱۲:۳۰:۴۴

«تحسین الخفاجی» سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک ارتش عراق در گفت‌و‌گو با خبرنگاران عراقی توضیحاتی درباره تحقیقات بغداد در خصوص مقر موساد در اربیل ارائه کرد.

به گزارش فارس، بنا بر گزارش یکشنبه پایگاه خبری «شفق نیوز»، سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک ارتش عراق گفت که کمیته حقیقت‌یاب به دستور «مصطفی الکاظمی» فرمانده کل نیروهای مسلح عراق برای بررسی هدف حمله اخیر در اربیل به محل اعزام شده است.

طبق گفته الخفاجی، اعضای این کمیته مشاهدات و بررسی‌های خود را آغاز کرده‌اند و به اظهارات مالک خانه و همچنین ساکنان منطقه گوش فرا داده‌اند. سخنگوی عملیات مشترک عراق همچنین اضافه کرد: «مطمئنا دیدارهایی با طرف دیگر (ایران) صورت خواهد گرفت بنابراین ما در ابتدای کارمان هستیم. پس از تکمیل تحقیقات، نتیجه از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد».

منابع رسانه‌ای عراق، بامداد روز یکشنبه هفته گذشته، از شنیده‌شدن صدای انفجارهای مهیب در شهر اربیل منطقه کردستان عراق خبر دادند. کانال خبری «صابرین‌نیوز» به نقل از یک منبع امنیتی گزارش داد که «دو مرکز آموزشی پیشرفته متعلق به موساد اسرائیل در اربیل در شمال عراق با موشک‌های بالستیک مورد حمله قرار گرفتند».

وزارت داخله منطقه کردستان نیز ضمن تأیید این گزارش، اعلام کرده بود که ۱۲ موشک که ساختمان جدید کنسولگری آمریکا در اربیل را هدف قرار داد، از بیرون مرزها و شرق عراق شلیک شد و به مناطق غیرنظامی نزدیک به دفتر شبکه «کردستان ۲۴» و اطراف آن اصابت کرد. 

ظهر روز یکشنبه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با انتشار اطلاعیه‌ای، با اشاره به هدف قرار دادن مرکز راهبردی توطئه و شرارت صهیونیست‌ها توسط موشک‌های نقطه‌زن تاکید کرد: «تکرار هرگونه شرارت با پاسخ های سخت، قاطع و ویرانگر مواجه خواهد شد».

 «ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز در ارتباط با حمله اخیر سپاه پاسداران گفته بود: «هیچ تأسیسات یا فرد متعلق به آمریکا آسیبی ندیده است. هیچ نشانه‌ای از اینکه حمله علیه ایالات متحده انجام شده باشد،‌ در دست نداریم».

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز در مصاحبه با شبکه خبری «سی‌بی اس» بیان کرده بود:  «ایران را به دلیل انجام این حمله محکوم می‌کنیم. ما هنوز در حال جمع آوری اطلاعات در مورد اینکه هدف دقیقا چه بوده است، هستیم. آنچه ما در این ساعت می‌دانیم، این است که هیچ تاسیسات ایالات متحده مورد اصابت قرار نگرفته و به هیچ فرد آمریکایی آسیبی نرسیده است».

روزنامه‌های آمریکایی «نیویورک تایمز» و «واشنگتن پست» پس از حمله به نقل  از یک مقام آمریکایی خبر داده بودند هدف حمله اخیر سپاه پاسداران، نه مواضع آمریکا بلکه یک هسته صهیونیستی در منطقه کردستان عراق بوده است. طبق گزارش دوشنبه هفته گذشته این دو رسانه آمریکایی، یک مقام این کشور با اشاره به تماس تلفنی‌اش با همتای عراقی خود، در این خصوص گفته بود: «هدف‌ها شامل خانه‌هایی بودند که به‌نظر می‌رسید یک هسته موساد از آنجا عملیات انجام می‌داد».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها