بوریس جانسون از چین خواست علیه روسیه موضع‌گیری کند

​نخست‌وزیر انگلیس امروز (یکشنبه) از چین خواست تا تصمیم بگیرد و به "محکومیت جهانی" حمله ولادیمیر پوتین به اوکراین بپیوندد.

بوریس جانسون از چین خواست علیه روسیه موضع‌گیری کند
کد خبر: 544128
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۹ ۱۲:۴۱:۵۶

بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس در مصاحبه با ساندی تایمز گفت معتقد است که دولت شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین بعد از اقدامات روسیه علیه همسایه‌اش درباره وضعیت بی‌طرفی‌ای که اتخاذ کرده "تامل دوباره خواهد کرد."

به گزارش ایسنا، به‌رغم ایده جانسون درباره تغییر احتمالی این رویکرد، چین شنبه انتقادات تازه‌ای را متوجه ناتو کرد.

بوریس جانسون در مصاحبه خود از چین و دیگر کشورهای بی‌طرف خواست تا علیه روسیه صف‌آرایی کنند. او مدعی شد: «با گذشت زمان و هم‌زمان با اینکه به تعداد قساوت‌های روسیه افزوده می‌شود، به نظرم اوضاع برای کسانی که فعال یا منفعل از تهاجم پوتین چشم‌پوشی می‌کنند، سخت و به شکلی سیاسی شرم‌آور خواهد شد. اکنون چالش‌های قابل توجهی برای کسانی وجود دارد که گمان می‌کنند می‌توانند در حاشیه بمانند و تصمیم نگیرند و انتخاب نکنند.»  

او افزود: « و بله، به نظرم در پکن شما می‌توانید شاهد نوعی تامل دوباره باشید.»

رهبران ائتلاف ناتو از جمله جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا پنج‌شنبه در بروکسل دیدار می‌کنند و جانسون می‌گوید که این نشست "به شکلی چشمگیر فوق‌العاده" خواهد شد و این احتمال هست که قول حمایت بیشتر از اوکراین و ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین داده شود.

نخست‌وزیر انگلیس گفت: «مردم می‌خواهند برای کمک بیشتری برای یاری رساندن به اوکراینی‌ها در دفاع از خودشان انجام دهند. اما می‌خواهم روی این نکته تاکید کنم که اهمیت زیادی دارد که ما در تله اظهارات پوتین که می‌گوید عملا جنگی میان روسیه و ناتو و روسیه و غرب است، نیفتیم. این چیزی نیست که اینجا جریان داشته باشد.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها