کد خبر: 544066
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۹ ۰۸:۴۷:۱۵
| |

دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت ملی روسیه:

اقتصاد روسیه دچار فروپاشی نمی‌شود

​در حالی که تحریم‌های غرب علیه کرملین بر سر اوکراین فشرده‌تر می‌شود، معاون شورای امنیت ملی روسیه گفت، اقتصاد کشورش صرفا بابت تحریم‌ها هرگز گرفتار فروپاشی نخواهد شد.

اقتصاد روسیه دچار فروپاشی نمی‌شود
کد خبر: 544066
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۹ ۰۸:۴۷:۱۵

«دیمیتری مدودف» معاون شورای امنیت ملی روسیه شنبه گفت: ما همه امکانات را برای توسعه خودمان داریم. تحریم‌های قبلی تا حد زیادی به ما کمک کرده است و ما را مجبور به توسعه جایگزینی واردات در همه بخش‌ها، از جمله در بخش‌های مبتنی بر علم، برای توسعه فناوری‌ها، محصولات و داروهای جدید کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، مدودف افزود: دولت تصمیماتی برای حمایت از مردم و اقتصاد اتخاذ کرده است؛ کمک هزینه‌های اجتماعی، تأمین مالی اضافی بخش‌های فناوری پیشرفته، کشاورزی، بخش بانکداری.

این سیاستمدار ارشد روس تاکید کرد: اقتصاد اصلا دچار فروپاشی نخواهد شد.

علاوه بر این مدودف افزود: روسیه شرکای قابل اتکایی دارد، نه فقط در فضای پسا شوروی، بلکه در چین، جنوب‌شرق آسیا، کشورهای آفریقایی. این بازاری بزرگ و امیدوارکننده و در آستانه شکوفایی است که به اندازه بازار غرب متناقض نیست. نتایج این شراکت و همکاری کاملا مشهود است.

او در ادامه به "تصویر طعنه‌آمیزی که سخنگوی وزارت خارجه چین در یک شبکه اجتماعی منتشر کرده و نقشه جهان را از دید سیاستمداران غربی نشان می‌دهد"، اشاره کرد.

مدودف گفت: تنها دوستان و متحدانشان، غرب اروپا، ایالات متحده و استرالیا. بدون روسیه، چین، آفریقا، آسیا... جزایر کوچک در اقیانوس بی‌کران. کاملا آشکار است. آنها شاید خودشان را "میلیاردر طلایی" می‌نامند اما مردم بسیار بیشتری در جهان وجود دارد و برخی از فلزات از طلا گران‌بهاتر هستند. ضمنا، ما هم آنها را تولید می‌کنیم، پس سوال بزرگ اینجاست که چه کسی، چه کسی را منزوی می‌کند.

به دنبال حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه که امروز (یکشنبه) وارد بیست و پنجمین روز خود شده است، غرب تحریم‌های زیادی را علیه مسکو اعمال کرده است.

پیشتر ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهوری اوکراین در سخنانی که برای تظاهرکنندگان ضد جنگ در شهر برن پخش شد،‌ خواستار مسدود شدن حساب‌های بانکی ثروتمندان روس حامی ولادیمیر پوتین در بانک‌های سوئیس شد.

به گفته زلنسکی، این پول "متعلق به افرادی است که به راه‌اندازی جنگ کمک کردند."

زلنسکی مدعی شد:‌ ''شهرهای اوکراین به دستور افرادی که در شهرهای اروپایی، شهرهای زیبای سوئیس زندگی می‌کنند و در شهرهای شما ملک دارند، نابود می‌شوند. خیلی خوب خواهد شد اگر این امتیاز از آنها سلب شود.''

به رغم بی‌طرفی سنتی سوئیس، این کشور تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه مقام‌های روسیه را به اجرا گذاشته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها