کد خبر: 544055
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۹ ۰۷:۲۶:۱۴
| |

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

ایران زیربار توافق بد نمی‌رود

​سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «اکنون زمان اتخاذ تصمیمات سیاسی درباره مذاکرات است»، گفت: ما زیر بار توافق بد نمی‌رویم بدان معنا که امتیاز بدهیم اما در ازای آن چیزی بدست نیاوریم.

ایران زیربار توافق بد نمی‌رود
کد خبر: 544055
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۹ ۰۷:۲۶:۱۴

محمود عباس زاده مشکینی با اشاره به آخرین تحولات در مذاکرات وین، اظهار کرد: مذاکرات در سطح فنی جمع شده و اکنون زمان اتخاذ تصمیمات سیاسی است، کاری که راسا مذاکره کنندگان نمی توانند انجام دهند و باید این تصمیات در سطح سیاسی و در پایتخت ها گرفته شود.

وی ادامه داد: در این بین غربی‌ها با ایجاد فضای روانی به دنبال گرفتن امتیاز بیشتر از ما هستند منتها ما امتیاز بیشتر نمی‌دهیم. خطوط قرمز ایران مشخص است که در راس همه آن ها، دادن تضمین است. بدون تضمین، توافق فایده‌ای ندارد پس اگر در این زمینه مقاومتی وجود دارد باید شکسته شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد: ما زیر بار توافق بد نمی رویم و باید توافق خوب به معنای حفظ منافع طرفین بدست آورد. اگر این شرایط حاصل نشود، توافق نکردن را به توافق بد ترجیح می دهیم. توافق بد بدان معناست که امتیاز بدهیم اما در ازای آن چیزی بدست نیاوریم.

عباس زاده با اشاره به درخواست روسیه برای گرفتن تضمین از آمریکا گفت: این دور مذاکرات با پیشنهاد غربی ها شروع شد و شاید به همین دلیل طرف روسیه احساس می کند که رغبت واقعی غربی ها برای توافق بیشتر است و می‌خواهد در این بین مشکل خود را با آمریکا حل کند. روس‌ها در متن مذاکرات هستند و چه بسا تحلیل آن‌ها این است که گرفتن تضمین از آمریکا،‌ باعث ضربه زدن به منافع ما نمی‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها