کد خبر: 544019
|
۱۴۰۱/۰۱/۰۳ ۱۴:۱۵:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

آتش جنگ روسیه و اوکراین به مصر کشیده شد

شماری از گردشگران روس و اوکراینی که به دلیل وقوع جنگ در مصر گرفتار شده‌اند، به جان هم افتادند و حسابی از خجالت هم درآمدند.

آتش جنگ روسیه و اوکراین به مصر کشیده شد
کد خبر: 544019
|
۱۴۰۱/۰۱/۰۳ ۱۴:۱۵:۰۰

شماری از گردشگران روس و اوکراینی که به دلیل وقوع جنگ در مصر گرفتار شده‌اند به جان هم افتادند و حسابی از خجالت هم درآمدند.

به گزارش اعتمادآنلاین، به نقل از رسانه‌های عربی، دشمنی و خصومت روس‌ها و اوکراینی‌ها به میان گردشگران این دو کشور که از زمان آغاز جنگ در مراکز سیاحتی مصر گرفتار شده‌اند کشیده شده است.

این گردشگران که در شرم‌الشیخ گرفتار شده و امکان بازگشت به کشورشان را پیدا نمی‌کنند گاه رفتارهای تحریک‌آمیزی علیه یکدیگر نشان داده و با هم درگیر می‌شوند.

به عنوان مثال تعدادی از اوکراینی‌ها اعلام کردند تاکنون نتوانسته‌اند به روس‌های حاضر در آنجا بقبولانند که کشورشان کاری نکرده که مستحق چنین تهاجمی باشد.

یک اوکراینی هم گفت، وقتی زن روسی را با پیراهنی منقش به پرچم کشورش در لابی هتل دید عصبانی شد و با او درگیری لفظی شدیدی پیدا کرد.

قبل از آن هم رسانه‌ها از مشاجره شدید بین یک روس و یک اوکراینی در یکی از هتل‌های شرم‌الشیخ خبر دادند که منجر به درخواست کمک از پلیس شد.

گفتنی است هنگام وقوع جنگ اوکراین، حدود 11 هزار اوکراینی در شرم‌الشیخ و 9 هزار نفر دیگر در غردقه در سواحل دریای سرخ به سر می‌بردند، این در حالی است که شمار گردشگران روس ده‌ها هزار نفر تخمین زده می‌شود.

دولت مصر با توجه به شرایط فوق‌العاده‌ی پیش‌آمده، به هتلداران دستور داده بود مدتی آنها را مجانی میزبانی کنند ضمن آنکه روزانه حدود 10 دلار هم از سوی دولت مصر به آنها کمک پرداخت می‌شد، اما بعد از مدتی تعداد قابل توجهی از آنها از طریق پروازهای اختصاصی به کشورهای اروپایی منتقل شدند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها