کد خبر: 543761
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۶ ۱۴:۵۵:۲۴
| |

جیمز کلورلی، معاون وزیر خارجه انگلیس:

برای آزادی «مراد موشه طاهباز» نیز با آمریکا همکاری می کنیم

پس از آزادی دو جاسوس انگلیسی یکی از مقام‌های ارشد انگلیس تأکید کرده است که لندن به تلاش برای آزادی «مراد موشه طاهباز» ادامه می‌دهد و با آمریکا در این زمینه همکاری می‌کند.

برای  آزادی «مراد موشه طاهباز» نیز با آمریکا همکاری می کنیم
کد خبر: 543761
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۶ ۱۴:۵۵:۲۴

پس از آزادی «نازنین زاغری» و «انوشه آشوری» دو شهروند ایرانی با تابعیت انگلیس که به جرم جاسوسی در ایران دستگیر شده بودند بوده‌اند، جیمز کلورلی معاون وزیر خارجه انگلیس در امور مربوط به اروپا و آمریکای شمالی تصریح کرد که لندن «به شدت» در تلاش است تا «مراد موشه طاهباز» آزاد شود.

به گزارش فارس، سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره طاهباز گفته بود: « همچنین یک زندانی دیگر به نام «مراد طاهباز» نیز که قبلا به دلیل ارتکاب جرم محاکمه شده و در حال گذراندن دوره محکومیت خود است، مطابق مقررات به مرخصی منزل رفته است.

کلورلی تصریح کرد: «حقیقت این است که وی در همراسمیت به دنیا آمده است، وی در انگلیس به دنیا آمده است، ما سخت در تلاشیم تا آزادی وی را تضمین کنیم».

وی ادامه داد: «او همچنین ملیت آمریکایی است که از نظر ایران و نه ما، این پرونده را پیچیده تر می‌کند. ما به تلاش برای تضمین آزادی وی ادامه می‌دهیم. قطعاً به تلاش برای تضمین آزادی وی ادامه می‌دهیم و قطعاً در هماهنگی نزدیک با آمریکا در خصوص این موضوع نیز تلاش خواهیم کرد اما تلاش ما متوقف نمی‌شود و ما هرگز متوقف نمی‌شویم و برای دسترسی به آزادی دائمی وی و بازگشت به سوی خانواده‌اش تلاش می‌کنیم».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها