سفیر روسیه در گفت‌وگوی ویدئویی با «اعتماد»:

مردم اوکراین را به عنوان برادر خود می‌دانستیم و می‌دانیم، هر چند آنها نظر دیگری دارند/ اسرائیل نفوذی در سیاست خارجی روسیه ندارد، ما مستقل هستیم

لوان جاگاریان،‌ سفیر روسیه در تهران، در گفت‌وگوی ویدئویی با اعتماد درباره جنگ اوکراین گفت: این عملیات ویژه نظامی است. ما چند دلیل داریم و خاطرنشان می‌کنیم که مجبور بودیم این عملیات را انجام دهیم. ما مردم اوکراین را به عنوان برادر خود می‌دانستیم و می‌دانیم، هر چند آنها نظر دیگری دارند.

کد خبر: 543394
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ ۱۹:۴۵:۰۰
| |

لوان جاگاریان،‌ سفیر روسیه در تهران، در گفت‌وگوی ویدئویی با اعتماد درباره جنگ اوکراین گفت: این عملیات ویژه نظامی است. ما چند دلیل داریم و خاطرنشان می‌کنیم که مجبور بودیم این عملیات را انجام دهیم. ما مردم اوکراین را به عنوان برادر خود می‌دانستیم و می‌دانیم، هر چند آنها نظر دیگری دارند.

بخش‌هایی از این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

*چندین بار تأکید کرده‌ایم که این حمله نیست. این عملیات ویژه نظامی است. ما چند دلیل داریم و خاطرنشان می‌کنیم که مجبور بودیم این عملیات را انجام دهیم. ما مردم اوکراین را به عنوان برادر خود می‌دانستیم و می‌دانیم، هر چند آنها نظر دیگری دارند.

*آمریکا و متحدانش، صربستان را در سال 1999 بمباران کردند. آیا آنها مجوز شورای امنیت را برای این کار دریافت کرده بودند؟

*فرض کنید که طالبان در افغانستان زبان فارسی را ممنوع کند. عکس‌العمل تهران به این اقدام چه می‌بود؟

*اسرائیل مخالفت می‌کند، اما ما دنبال منافع ملی خود هستیم، این را یادتان باشد، برای ما منافع ملی روسیه اولویت است.

*اسرائیل نفوذی در سیاست خارجی ما ندارد، ما مستقل هستیم.

*من به عنوان سفیری که در ایران سابقه خدمت دارم همیشه می‌گویم نمی‌شود به ایران فشار وارد کرد، می‌شود از دوستان فقط خواهش کرد، تلاش کرد آنها را قانع کرد که بهتر است چنین کاری بکنید.

*اتحاد جماهیر شوروی، افغانستان را اشغال نکرد، به این کشور کمک کرد.

* فدراسیون روسیه با شوروی فرق می‌کند.

 

**مشروح گفت‌وگو با سفیر روسیه را روز چهارشنبه، ۲۵ اسفند ۱۴۰۰، در روزنامه اعتماد بخوانید. نسخه ویدئویی گفت‌وگو همزمان در اعتمادآنلاین منتشر می‌شود.

دیدگاه تان را بنویسید